Dacia

Dacia

Duster
Dacia Duster

2018 -
Sandero
Dacia Sandero

2016 -
Duster
Dacia Duster

2014 - 2018
Dokker Van
Dacia Dokker Van

2013 - 2018
Logan MCV
Dacia Logan MCV

2013 - 2016
Dokker
Dacia Dokker

2013 -
Sandero
Dacia Sandero

2012 - 2016
Lodgy
Dacia Lodgy

2012 -
Logan Van
Dacia Logan Van

2011 - 2013
Logan Pick-Up
Dacia Logan Pick-Up

2011 - 2013
Duster
Dacia Duster

2010 - 2014
Logan MCV
Dacia Logan MCV

2008 - 2013
Sandero
Dacia Sandero

2008 - 2012
Logan MCV
Dacia Logan MCV

2007 - 2008
Logan
Dacia Logan

2005 - 2008

História značky Dacia

Automobilová značka Dacia má svoje korene hlboko zakorenené v histórii automobilového priemyslu, najmä na východnej strane Európy. Dacia je rumunská automobilka, ktorá bola založená v roku 1966. Jej názov je odvodený od historického regiónu Dácia, ktorý sa nachádzal na území dnešného Rumunska. Od svojho založenia sa Dacia zameriavala na výrobu cenovo dostupných automobilov, čo je filozofia, ktorú si značka udržala dodnes.


História Dacie začína spoluprácou s francúzskou automobilkou Renault. V roku 1968 bol predstavený prvý model značky, Dacia 1100, čo bola verzia Renaultu 8, vyrábaná na základe licencie. Tento model bol relatívne úspešný a poskytol rumunským vodičom moderný a dostupný automobil. Nasledujúci model, Dacia 1300, predstavený v roku 1969, bol ešte väčším míľnikom. Bol odvodený od Renaultu 12 a stal sa ikonickým modelom Dacie, ktorý sa vyrábal až do začiatku 21. storočia. Dacia 1300 a jej rôzne modifikácie boli veľmi populárne nielen v Rumunsku, ale aj v ďalších krajinách východného bloku.


Počas 70. a 80. rokov 20. storočia sa Dacia sústredila na rozšírenie svojho portfólia modelov a prispôsobenie sa rôznym trhom. Napriek určitým technologickým obmedzeniam a politickým výzvam tej doby, Dacia dokázala udržať svoju pozíciu v automobilovom priemysle. Vyrábali sa rôzne verzie modelu 1300, vrátane sedanov, kombi a dodávok.


Po páde komunizmu v roku 1989 sa Dacia ocitla v zložitej situácii. Ekonomické zmeny a otvorenie rumunského trhu znamenali, že Dacia musela súťažiť s viacerými zahraničnými značkami. Aby prežila, bolo nevyhnutné zmodernizovať výrobu a zvýšiť kvalitu svojich automobilov. V roku 1999 Renault kúpil majoritný podiel v Dacii, čo znamenalo začiatok novej éry pre túto rumunskú značku.


Pod vedením Renaultu prešla Dacia značnou transformáciou. Výrazne sa zlepšila kvalita výroby, modernizovali sa výrobné závody a začali sa vyvíjať nové modely, ktoré by mohli konkurovať na medzinárodnej úrovni. Prvým výrazným úspechom po tejto akvizícii bol model Dacia Logan, predstavený v roku 2004. Logan bol navrhnutý ako cenovo dostupný automobil pre rozvojové trhy, no jeho úspech presiahol očakávania a stal sa populárnym aj v západnej Európe.


Logan otvoril dvere pre ďalšie úspešné modely, ako sú Dacia Sandero a Dacia Duster. Sandero, predstavené v roku 2008, sa stalo hitom medzi zákazníkmi, ktorí hľadajú spoľahlivé a prístupné vozidlo. Duster, kompaktné SUV predstavené v roku 2010, získal popularitu vďaka svojmu robustnému dizajnu a výbornej hodnote za peniaze. Tieto modely pomohli Dacii stať sa silným hráčom na automobilovom trhu a upevniť jej reputáciu ako výrobcu spoľahlivých a cenovo dostupných vozidiel.


V posledných rokoch sa Dacia zameriava aj na inovácie a ekologické riešenia. V roku 2021 predstavila svoj prvý elektrický model, Dacia Spring, ktorý je jedným z najdostupnejších elektrických vozidiel na trhu. Týmto krokom sa Dacia snaží osloviť nový segment zákazníkov a prispieť k udržateľnejšej budúcnosti.


Dnes je Dacia známa po celom svete ako značka, ktorá spája praktickosť, jednoduchosť a dostupnosť. Podpora od Renaultu, strategické inovácie a zameranie na potreby zákazníkov zohrali kľúčovú úlohu pri transformácii Dacie na globálneho hráča v automobilovom priemysle. Napriek mnohým výzvam, ktoré priniesla globalizácia a technologický pokrok, Dacia dokázala udržať svoju identitu a pokračovať v poskytovaní hodnôt, ktoré sú pre jej zákazníkov dôležité.


Z pohľadu budúcnosti sa Dacia plánuje naďalej rozvíjať a rozširovať svoje portfólio, pričom sa sústredí na znižovanie emisií a implementáciu nových technológií. Cieľom je zostať verná svojej filozofii poskytovať "viac za menej" a uspokojiť tak potreby širokého spektra zákazníkov v neustále sa meniacom svete automobilov.



Oleje a filtre nakúpite na comco.sk
SK: DaciaCS: DaciaPL: Dacia