Marcos

Marcos

LM 500
Marcos LM 500

1994 - 1998
LM 500
Marcos LM 500

1994 - 1998
Mantara
Marcos Mantara

1994 - 1998
Mantara
Marcos Mantara

1994 - 1998

História značky Marcos

Automobilová značka Marcos je jedinečný a fascinujúci príklad britskej automobilovej histórie, ktorá sa vyznačuje inováciou, vášnivým inžinierstvom a pretrvávajúcim duchom. Značka Marcos bola založená v roku 1959 Jemirom Marshom a Frankom Costinom, čo je kombinácia ich mien - "Mar" z Marsh a "Cos" z Costin, ktorá dala vzniknúť názvu spoločnosti.


Frank Costin bol leteckým inžinierom, ktorý pracoval pre spoločnosť de Havilland a mal bohaté skúsenosti s aerodynamikou. Jeho odborné znalosti sa prejavili v konštrukcii prvých automobilov Marcos, ktoré boli známe svojimi drevenými monokokovými šasi. Tento jedinečný dizajn bol ľahký a pevný, čo poskytovalo vynikajúcu jazdnú dynamiku. Prvým modelom, ktorý spoločnosť Marcos uviedla, bol Marcos GT. Tento model sa začal vyrábať v roku 1960 a bol navrhnutý ako športové vozidlo s dôrazom na aerodynamiku a výkon.


Marcos GT bol spočiatku vyrábaný s motorom Volvo, ale neskôr sa do ponuky dostali aj iné motory, vrátane tých od spoločností Ford a Triumph. Automobily Marcos sa rýchlo stali populárnymi v závodných kruhoch vďaka ich ľahkosti a výkonnosti. Značka sa aktívne zúčastňovala na rôznych pretekoch a získala si reputáciu ako výrobca výkonných a dobre ovládateľných vozidiel.


V 60. rokoch sa Marcos snažil rozšíriť svoj trh a začal vyvážať svoje automobily do USA. Avšak expanzia do amerického trhu nebola jednoduchá a priniesla so sebou finančné problémy. V roku 1971 spoločnosť čelila bankrotu a bola nútená zastaviť výrobu. Avšak, príbeh značky Marcos tu nekončí. V polovici 70. rokov bola značka opäť oživená pod vedením nových vlastníkov a výroba sa obnovila.


Počas 80. rokov a začiatkom 90. rokov Marcos pokračoval vo výrobe športových vozidiel, pričom sa sústredil na modely ako Marcos Mantula a Marcos Martina. Tieto automobily si zachovali charakteristický dizajn a športovú dynamiku, ktorá bola pre značku typická. V roku 1997 Marcos predstavil nový model Marcos Mantis, ktorý bol moderným športovým vozidlom s motorom V8, čo opäť prilákalo pozornosť automobilových nadšencov.


Napriek úspechom v 90. rokoch sa Marcos opäť stretol s finančnými ťažkosťami a v roku 2000 bola výroba opäť zastavená. Avšak, značka opäť povstala z popola v roku 2002, keď bola získaná novými investormi. V tomto období sa Marcos pokúsil vstúpiť do sveta superšportových vozidiel s modelom Marcos TSO GT2, ktorý bol predstavený v roku 2004. Tento model bol vybavený motorom V8 a bol navrhnutý tak, aby konkuroval etablovaným značkám v tomto segmente.


Napriek tomu, že Marcos TSO GT2 získal pozitívne recenzie za svoje jazdné vlastnosti a výkon, vysoké náklady na výrobu a obmedzený trh spôsobili, že značka opäť čelila finančným výzvam. V roku 2007 bola výroba definitívne ukončená a spoločnosť Marcos sa stiahla z automobilového priemyslu.


Dnes je značka Marcos považovaná za kultovú medzi milovníkmi klasických britských športových automobilov. Jej história je plná zvratov, inovácií a pokusov o prežitie v konkurenčnom svete automobilového priemyslu. Automobily Marcos sú dnes vyhľadávané zberateľmi a fanúšikmi pre svoje jedinečné dizajnové prvky a závodné dedičstvo.


Značka Marcos zanechala výraznú stopu v automobilovej histórii tým, že sa neustále snažila prinášať inovatívne a výkonné vozidlá. Aj keď už nie je aktívnym hráčom na automobilovom trhu, jej odkaz žije ďalej prostredníctvom nadšencov a zberateľov, ktorí si cenia jej príspevok k svetu športových automobilov.



Oleje a filtre nakúpite na comco.sk
SK: MarcosCS: MarcosPL: Marcos