Toyota Celica z rokov 2002 až 2005 je športový automobil, ktorý patrí do kategórie kompaktných kupé. Tento model, štvrtá generácia Celicy, sa vyznačuje svojím dynamickým dizajnom a výnimočnými jazdnými vlastnosťami, ktoré oslovili mnohých nadšencov automobilizmu.
Dizajn Celicy je moderný a atraktívny, s agresívnymi líniami, ktoré vytvárajú dojem pohybu aj v pokoji. Predná časť vozidla je charakteristická štíhlymi svetlometmi, ktoré dodávajú autu športový vzhľad. Kapota je mierne predĺžená a zakrivená, čo pridáva na dynamike. Bočné línie sú hladké a aerodynamické, s výrazne tvarovanými blatníkmi, ktoré naznačujú výkon a silu. Zadná časť auta je vybavená charakteristickým spojlerom, ktorý zlepšuje aerodynamiku a stabilitu pri vyšších rýchlostiach.
Pod kapotou Toyota Celica z rokov 2002 až 2005 je možné nájsť niekoľko motorizácií. Najpopulárnejší je 1,8-litrový štvorvalec s výkonom okolo 140 koní, ktorý je známy svojou spoľahlivosťou a dobrou spotrebou paliva. Pre tých, ktorí hľadajú väčší výkon, bola k dispozícii aj verzia s 1,8-litrovým motorom s technológiou VVT-i, ktorý ponúka výkon až 190 koní. Tento motor je spojený s manuálnou alebo automatickou prevodovkou, pričom manuálna verzia poskytuje športovejší zážitok z jazdy.
Interiér Celicy je zameraný na vodiča a ponúka športové sedadlá, ktoré poskytujú dobrú oporu počas dynamickej jazdy. Palubná doska je prehľadná a intuitívna, s modernými ovládacími prvkami a kvalitnými materiálmi. Vnútorný priestor je navrhnutý tak, aby poskytoval komfort aj pri dlhších cestách, avšak treba poznamenať, že zadné sedadlá sú skôr obmedzené, čo je bežné pre športové kupé.
Toyota Celica z rokov 2002 až 2005 sa stala obľúbenou medzi mladými vodičmi a automobilovými nadšencami, ktorí ocenia jej kombináciu štýlu, výkonu a praktickosti. Je to auto, ktoré ponúka skutočný športový zážitok a zároveň zostáva cenovo dostupné. Jeho popularita sa prejavila aj na trhu s ojazdenými vozidlami, kde si zachovalo svoju hodnotu a atraktivitu. Celica je tak ideálnou voľbou pre tých, ktorí hľadajú zábavu za volantom bez obetovania každodennej použiteľnosti.