Alfa Romeo

Alfa Romeo Alfasud 1.5 (december 1981 - august 1982)
5 rýchl., manuálna prevodovka, karoséria trojdverová, hatchback, benzín

Všeobecne

Typ karosérie:
trojdverová, hatchback
Prevodovka:
5 rýchl., manuálna
Počet sedadiel:
5
Segment:
C (nižšia stredná trieda)
Začiatok výroby:
december 1981
Ukončenie výroby:
august 1982

Pohon

Hnacia náprava:
predná
Typ motoru:
spaľovací motor
Palivo:
benzín
Výkon:
63 kw (85 hp)
Maximálny výkon (kW):
63
Maximálny výkon (hp):
85
Max. krútiaci moment:
121 nm


Spaľovací motor

Počet valcov:
4, v rade
Ventily na valec:
2
Objem motora:
1490 cm3
Vŕtanie x zdvih:
84,0 x 67,2 mm
Kompresný pomer:
9,0 :1
Max. výkon:
63 kw (85 hp)
Výkon (kW):
63
Výkon (hp):
85
Maximálny výkon RPM:
5800 tpm
Max. krútiaci moment:
121 nm
Max. krútiaci moment RPM:
3500 tpm
Palivový systém:
carburettor
Ovládanie ventilov:
ohc
Turbo:
nie
Katalyzátor:
nie
Objem nádrže:
49 L


Výkon

Maximálna rýchlosť:
170 km/h
Zrýchlenie 0-100 km/h:
13,3 s
Monitor spotreby:
n.b.

Spotreba (NEDC)

Spotreba v meste:
-
Spotreba mimo mesta:
-
Kombinovaná spotreba:
9,0 l/100km
CO2 emisie:
-
Energetický štítok:
 
Spotreba energie:
-
Batéria:
-

Spotreba (WLTP)

Nízka spotreba:
 
Stredná spotreba:
 
Vysoká spotreba:
 
Veľmi vysoká spotreba:
 
Kombinovaná spotreba:
 
Emisie CO2:
 
Batéria:
-
Spotreba energie:
-

Podvozok

Predné zavesenie:
vinuté pružiny
Zadné odpruženie:
vinuté pružiny
Predný stabilizátor:
áno
Zadný stabilizátor:
nie
Predné brzdy:
kotúčové
Zadné brzdy:
kotúčové
Veľkosť predných pneumatík:
165/70SR13
Veľkosť zadných pneumatík:
165/70SR13
Polomer otáčania:
10,3 m


Prevodovka

1. stupeň:
 
2. stupeň:
 
3. stupeň:
 
4. stupeň:
 
5. stupeň:
 
6. stupeň:
 
7. stupeň:
 
8. stupeň:
 
9. stupeň:
 
Spiatočka:
 
Rozvodovka:
 
RPM v 120 km/h (teoreticky):
 

Hmotnosti

Pohotovostná hmotnosť:
870 kg
Max. užitočné zaťaženie:
400 kg
Max. prípustná hmotnosť:
1270 kg
Max. hmotnosť prednej nápravy:
-
Max. hmotnosť zadnej nápravy:
-
Max. hmotnosť brzdeného prívesu:
850 kg
Max. motnosť nebrzdeného prívesu:
470 kg
Max. zaťaženie ťažného zariadenia:
-
Max. zaťaženie strechy:
-

Bezpečnosť

Výsledok crash testu:
-
ABS:
-
Distribúcia brzdnej sily:
-
Brzdový asistent:
-
Pomoc pri núdzovom brzdení:
-
Asistent mŕtveho uhla:
-
Kontrola stability:
-
Kontrola trakcie:
-
Obmedzený sklzový diferenciál:
-
Airbag vodiča:
-
Airbag spolujazdca:
-
Bočné airbagy:
-
Hlavové airbagy:
-
Kolenný airbag vodiča:
-
Asistent rozbehu do kopca:
-
Asistent jazdných pruhov:
-
Asistent mŕtveho uhla:
-
Senzor únavy:
-
Senzor tlaku v pneumatikách:
-
Mestský bezpečnostný systém:
-
Nočné videnie s rozpoznaním osôb:
-
Systém pred kolíziou:
-
Asistent diaľkových svetiel:
-
Rozpoznávanie dopravných značiek:
-
Systém varovania pred kolíziou:
-
Automatické ovládanie úrovne:
-

Exteriér

Stierače s cyklovačom:
áno
Hliníkové disky:
-
Posuvná / sklopná strecha:
-
Panoramatická strecha:
-
Strešné lyžiny:
-
Metalíza:
-
Lakované nárazníky:
-
Tónované sklá:
-
Prepážka za prednými sedadlami:
-
Elektrické spätné zrkadlá:
-
Sklopné vonkajšie spätné zrkadlá:
-
Vonkajšie spätné zrkadlá s automatickým stmievaním:
-
Smerové svetlo vo vonkajších zrkadlách:
-
Predné hmlové svetlá:
-
Automatické zapnutie svetiel:
-
Xenónové svetlá:
-
LED svetlomety:
-
Zadné LED osvetlenie:
-
Svetlá na denné svietenie:
-
Ostrekovače svetiel:
-
Poplašné zariadenie:
-


Interiér

Výškovo nastaviteľné sedadlá:
-
Bedrová opierka:
-
Elektrické nastavenie sedadiel:
-
Vyhrievané sedadlá:
-
Odvetrávané sedadlá:
-
Športové sedadlá:
-
Kožou potiahnutý volant:
-
Nastaviteľný volant:
-
Vyhrievaný volant:
-
Kožené čalúnenie:
-
Zadné opierky hlavy:
-
Sklopné zadné sedadlá:
áno
Posuvné zadné sedadlá:
-
Stredová lakťová opierka:
-
Spätné zrkadlo s automatickým stmievaním:
-
Lampa(y) na čítanie:
-
Osvetlené make-up zrkadlo:
-
Nastaviteľné osvetlenie palubnej dosky:
-
Tachometer:
áno
Počítadlo dní:
áno
Ukazovateľ teploty chladiacej vody:
-
Ukazovateľ vonkajšej teploty:
-
Palubný počítač:
-
Audio systém:
-
Digitálne rádio (DAB):
-
Ovládacie prvky pre audio na volante:
-
Zvukový vstup:
-
Navigácia:
-
Bluetooth:
-


Komfort

Centrálne zamykanie dverí:
-
Bezkľúčový vstup/štartovanie:
-
Tlačidlo štart:
-
Riadiaci obvod:
-
Elektrické okná:
-
Posilňovač riadenia:
-
Tempomat:
-
Klimatizácia:
-
Ovládanie teploty vľavo/vpravo:
-
Parkovacie senzory:
-
Cúvacia kamera:
-
Parkovací automat:
-
Elektrická parkovacia brzda:
-
Štart / stop systém:
-

Batožina

Kapacita batožinového priestoru:
350-1200 L
Dĺžka min/max:
 
Šírka min/max:
 
Výška:
 
Výška prahu zdvihu:
 


Vnútorné rozmery

Vzdialenosť operadlo / pedále:
 
Predná svetlá výška:
 
Dĺžka predného operadla:
 
Dĺžka predného sedadla:
 
Predná vstupná výška:
 
Predná vnútorná šírka:
 
Vzdialenosť operadla vpredu/vzadu:
 
Priem. vzdialenosť operadla vpredu/vzadu:
 
Zadná svetlá výška:
 
Dĺžka opierky chrbta:
 
Dĺžka zadného sedadla:
 
Výška zadného sedadla:
 
Zadná vnútorná šírka:
 

Vonkajšie rozmery

Dĺžka:
3978 mm
Šírka:
1590 mm
Výška:
1370 mm
Rázvor:
2455 mm
Predná šírka rozchodu:
1392 mm
Zadná šírka rozchodu:
1359 mm
Svetlá výška:
-

Servis a záruka

Servis:
10.000 km / 1 rok
Všeobecná záruka:
1 rok, bez obmedzenia
Záruka karosérie:
1 rok



Alfa Romeo Alfasud 1.5 je auto, ktoré sa vyrábalo od decembra 1981 do augusta 1982 a patrí medzi ikonické modely značky Alfa Romeo. Tento automobil bol vyvinutý ako pokračovanie úspešnej série Alfasud a bol známy svojím športovým vzhľadom, výkonným motorom a skvelou ovládateľnosťou.


Jedným z najvýraznejších rysov Alfasud 1.5 je jeho motor. S objemom 1,5 litra a výkonom 63 kW (85 hp) poskytoval dostatočnú dynamiku a zábavu za volantom. Motor bol usadený v prednej časti vozidla a spolu s manuálnou 5-stupňovou prevodovkou ponúkal vodičovi skvelé možnosti ovládania a flexibilitu pri jazde. Alfasud 1.5 sa tak stal obľúbeným modelom nielen medzi bežnými vodičmi, ale aj medzi nadšencami automobilizmu, ktorí ocenili jeho jazdné vlastnosti.


Vzhľadom na to, že Alfasud bol postavený na platforme s pohonom predných kolies, auto sa vyznačovalo výbornou stabilitou a ovládateľnosťou, čo z neho robilo ideálne vozidlo pre dynamickú jazdu. Závesy a podvozok boli navrhnuté tak, aby poskytovali optimálny komfort a zároveň zabezpečovali dobrú odozvu na riadenie. Jazda na Alfasud 1.5 bola zábavná a vzrušujúca, pričom automobil si zachoval aj určitú dávku elegancie, ktorú Alfa Romeo vždy ponúkalo.


Interiér auta bol prakticky navrhnutý, s dôrazom na pohodlie vodiča a pasažierov. Sedadlá boli ergonomicky tvarované, čo prispievalo k celkovému komfortu aj pri dlhších cestách. Ovládacie prvky a prístrojový panel boli intuitívne a ľahko dostupné, čo zjednodušovalo manipuláciu s autom.


Alfa Romeo Alfasud 1.5 bol tiež známy svojou ekonomickosťou, čo bol ďalší dôvod, prečo si získal popularitu. S benzínovým motorom ponúkal rozumnú spotrebu paliva, čo bolo v tej dobe veľmi atraktívne pre široký okruh vodičov. Celkovo je Alfasud 1.5 skvelým príkladom automobilu, ktorý kombinuje športový výkon s každodennou použiteľnosťou, a dodnes si zachováva svoj šarm a obdivovateľov medzi automobilovými nadšencami.



Fotogaléria Alfa Romeo Alfasud



Oleje a filtre nakúpite na comco.sk