Hyundai

Hyundai Pony 1.5i GLS (január 1993 - október 1994)
5 rýchl., manuálna prevodovka, karoséria päťdverová, hatchback, benzín

Všeobecne

Typ karosérie:
päťdverová, hatchback
Prevodovka:
5 rýchl., manuálna
Počet sedadiel:
5
Segment:
C (nižšia stredná trieda)
Začiatok výroby:
január 1993
Ukončenie výroby:
október 1994

Pohon

Hnacia náprava:
predná
Typ motoru:
spaľovací motor
Palivo:
benzín
Výkon:
62 kw (84 hp)
Maximálny výkon (kW):
62
Maximálny výkon (hp):
84
Max. krútiaci moment:
120 nm


Spaľovací motor

Počet valcov:
4
Ventily na valec:
2
Objem motora:
1468 cm3
Vŕtanie x zdvih:
75,5 x 82,0 mm
Kompresný pomer:
9,4 :1
Max. výkon:
62 kw (84 hp)
Výkon (kW):
62
Výkon (hp):
84
Maximálny výkon RPM:
5500 tpm
Max. krútiaci moment:
120 nm
Max. krútiaci moment RPM:
4000 tpm
Palivový systém:
viacbodové vstrekovanie
Ovládanie ventilov:
ohc
Turbo:
nie
Katalyzátor:
bežný
Objem nádrže:
45 L


Výkon

Maximálna rýchlosť:
170 km/h
Zrýchlenie 0-100 km/h:
12,0 s
Monitor spotreby:
n.b.

Spotreba (NEDC)

Spotreba v meste:
-
Spotreba mimo mesta:
-
Kombinovaná spotreba:
6,4 l/100km
CO2 emisie:
-
Energetický štítok:
 
Spotreba energie:
-
Batéria:
-

Spotreba (WLTP)

Nízka spotreba:
 
Stredná spotreba:
 
Vysoká spotreba:
 
Veľmi vysoká spotreba:
 
Kombinovaná spotreba:
 
Emisie CO2:
 
Batéria:
-
Spotreba energie:
-

Podvozok

Predné zavesenie:
vinuté pružiny
Zadné odpruženie:
vinuté pružiny
Predný stabilizátor:
áno
Zadný stabilizátor:
áno
Predné brzdy:
kotúčové
Zadné brzdy:
bubnové
Veľkosť predných pneumatík:
175/70R13
Veľkosť zadných pneumatík:
175/70R13
Polomer otáčania:
10,0 m


Prevodovka

1. stupeň:
3,36:1
2. stupeň:
1,95:1
3. stupeň:
1,29:1
4. stupeň:
0,94:1
5. stupeň:
0,78:1
6. stupeň:
 
7. stupeň:
 
8. stupeň:
 
9. stupeň:
 
Spiatočka:
3,08:1
Rozvodovka:
4,02:1
RPM v 120 km/h (teoreticky):
3.450 tpm

Hmotnosti

Pohotovostná hmotnosť:
970 kg
Max. užitočné zaťaženie:
480 kg
Max. prípustná hmotnosť:
1450 kg
Max. hmotnosť prednej nápravy:
-
Max. hmotnosť zadnej nápravy:
-
Max. hmotnosť brzdeného prívesu:
1000 kg
Max. motnosť nebrzdeného prívesu:
475 kg
Max. zaťaženie ťažného zariadenia:
-
Max. zaťaženie strechy:
50 kg

Bezpečnosť

Výsledok crash testu:
-
ABS:
-
Distribúcia brzdnej sily:
-
Brzdový asistent:
-
Pomoc pri núdzovom brzdení:
-
Asistent mŕtveho uhla:
-
Kontrola stability:
-
Kontrola trakcie:
-
Obmedzený sklzový diferenciál:
-
Airbag vodiča:
-
Airbag spolujazdca:
-
Bočné airbagy:
-
Hlavové airbagy:
-
Kolenný airbag vodiča:
-
Asistent rozbehu do kopca:
-
Asistent jazdných pruhov:
-
Asistent mŕtveho uhla:
-
Senzor únavy:
-
Senzor tlaku v pneumatikách:
-
Mestský bezpečnostný systém:
-
Nočné videnie s rozpoznaním osôb:
-
Systém pred kolíziou:
-
Asistent diaľkových svetiel:
-
Rozpoznávanie dopravných značiek:
-
Systém varovania pred kolíziou:
-
Automatické ovládanie úrovne:
-

Exteriér

Stierače s cyklovačom:
áno (nastaviteľné)
Hliníkové disky:
-
Posuvná / sklopná strecha:
-
Panoramatická strecha:
-
Strešné lyžiny:
-
Metalíza:
-
Lakované nárazníky:
áno
Tónované sklá:
áno
Prepážka za prednými sedadlami:
-
Elektrické spätné zrkadlá:
-
Sklopné vonkajšie spätné zrkadlá:
-
Vonkajšie spätné zrkadlá s automatickým stmievaním:
-
Smerové svetlo vo vonkajších zrkadlách:
-
Predné hmlové svetlá:
-
Automatické zapnutie svetiel:
-
Xenónové svetlá:
-
LED svetlomety:
-
Zadné LED osvetlenie:
-
Svetlá na denné svietenie:
-
Ostrekovače svetiel:
-
Poplašné zariadenie:
-


Interiér

Výškovo nastaviteľné sedadlá:
áno (šofér)
Bedrová opierka:
-
Elektrické nastavenie sedadiel:
-
Vyhrievané sedadlá:
-
Odvetrávané sedadlá:
-
Športové sedadlá:
-
Kožou potiahnutý volant:
-
Nastaviteľný volant:
-
Vyhrievaný volant:
-
Kožené čalúnenie:
-
Zadné opierky hlavy:
-
Sklopné zadné sedadlá:
áno (v častiach)
Posuvné zadné sedadlá:
-
Stredová lakťová opierka:
-
Spätné zrkadlo s automatickým stmievaním:
-
Lampa(y) na čítanie:
-
Osvetlené make-up zrkadlo:
-
Nastaviteľné osvetlenie palubnej dosky:
áno
Tachometer:
áno
Počítadlo dní:
áno
Ukazovateľ teploty chladiacej vody:
áno
Ukazovateľ vonkajšej teploty:
-
Palubný počítač:
-
Audio systém:
áno
Digitálne rádio (DAB):
-
Ovládacie prvky pre audio na volante:
-
Zvukový vstup:
áno
Navigácia:
-
Bluetooth:
-


Komfort

Centrálne zamykanie dverí:
-
Bezkľúčový vstup/štartovanie:
-
Tlačidlo štart:
-
Riadiaci obvod:
-
Elektrické okná:
-
Posilňovač riadenia:
-
Tempomat:
-
Klimatizácia:
-
Ovládanie teploty vľavo/vpravo:
-
Parkovacie senzory:
-
Cúvacia kamera:
-
Parkovací automat:
-
Elektrická parkovacia brzda:
-
Štart / stop systém:
-

Batožina

Kapacita batožinového priestoru:
300 L
Dĺžka min/max:
 
Šírka min/max:
 
Výška:
 
Výška prahu zdvihu:
 


Vnútorné rozmery

Vzdialenosť operadlo / pedále:
 
Predná svetlá výška:
 
Dĺžka predného operadla:
 
Dĺžka predného sedadla:
 
Predná vstupná výška:
 
Predná vnútorná šírka:
 
Vzdialenosť operadla vpredu/vzadu:
 
Priem. vzdialenosť operadla vpredu/vzadu:
 
Zadná svetlá výška:
 
Dĺžka opierky chrbta:
 
Dĺžka zadného sedadla:
 
Výška zadného sedadla:
 
Zadná vnútorná šírka:
 

Vonkajšie rozmery

Dĺžka:
4100 mm
Šírka:
1607 mm
Výška:
1385 mm
Rázvor:
2383 mm
Predná šírka rozchodu:
1390 mm
Zadná šírka rozchodu:
1340 mm
Svetlá výška:
-

Servis a záruka

Servis:
10.000 km / 1 rok
Všeobecná záruka:
3 roky, bez obmedzenia
Záruka karosérie:
6 rokov



Hyundai Pony 1.5i GLS, vyrábaný v rokoch 1989 až 1994, predstavuje zaujímavý príklad automobilovej histórie, ktorý sa zapísal do povedomia motoristov najmä vďaka svojmu charakteristickému dizajnu a dostupnosti. Tento model bol súčasťou prvej generácie vozidiel Hyundai, ktoré sa snažili konkurovať na európskom trhu, a to najmä v segmente kompaktných automobilov.


Pony 1.5i GLS bol vybavený benzínovým motorom s objemom 1,5 litra, ktorý poskytoval výkon 62 kW, čo zodpovedá približne 84 konským silám. Tento motor bol známy svojou spoľahlivosťou a jednoduchou údržbou, čo prispievalo k jeho popularite medzi bežnými vodičmi. S 5-stupňovou manuálnou prevodovkou umožňoval vozidlo plynulé a svižné radenie, čo obzvlášť ocenili vodiči, ktorí sa často pohybovali v mestskom prostredí.


Dizajn Hyundai Pony 1.5i GLS bol charakteristický svojimi ostrými líniami a kompaktnými rozmermi, čo prispievalo k jeho obratnosti v mestských podmienkach. Interiér auta bol prakticky usporiadaný, s dostatočným priestorom pre vodiča a spolujazdcov. Sedenie bolo pohodlné, aj keď sa nedalo očakávať luxus, aký ponúkali drahšie modely. Základné vybavenie obsahovalo všetko potrebné na pohodlnú jazdu, ako sú elektrické okná, rádio a klimatizácia, pričom niektoré modely mohli byť vybavené aj ďalšími prvkami komfortu.


Bezpečnostné prvky boli v tej dobe na primeranej úrovni, pričom vozidlo malo základné bezpečnostné systémy, ako sú bezpečnostné pásy a základné airbagy. Hyundai Pony 1.5i GLS sa tak stal obľúbenou voľbou pre rodiny, študentov a mladých vodičov, ktorí hľadali cenovo dostupné, ale spoľahlivé auto.


V priebehu svojej výroby sa model tešil značnej obľube, a to nielen v domácej Kórei, ale aj na európskom trhu. Jeho cena a prevádzkové náklady boli veľmi atraktívne, čo prispelo k jeho dobrému predaju. Dnes je Hyundai Pony 1.5i GLS považovaný za zaujímavý klasický automobil, ktorý má svojich fanúšikov a zberateľov, a tak sa stal súčasťou automobilovej kultúry 90. rokov.



Fotogaléria Hyundai Pony



Oleje a filtre nakúpite na comco.sk