Škoda

Škoda

Citigo E iV
Škoda Citigo E iV

2019 - 2020
Scala
Škoda Scala

2019 -
Kamiq
Škoda Kamiq

2019 -
Superb
Škoda Superb

2019 -
Fabia
Škoda Fabia

2018 -
Karoq
Škoda Karoq

2018 -
Octavia
Škoda Octavia

2017 - 2020
Octavia Combi
Škoda Octavia Combi

2017 - 2020
Citigo
Škoda Citigo

2017 - 2020
Kodiaq
Škoda Kodiaq

2017 -
Citigo
Škoda Citigo

2016 - 2017
Superb Combi
Škoda Superb Combi

2015 - 2019
Superb
Škoda Superb

2015 - 2019
Fabia Combi
Škoda Fabia Combi

2015 - 2018
Fabia
Škoda Fabia

2015 - 2018
Yeti Outdoor
Škoda Yeti Outdoor

2014 - 2018
Yeti
Škoda Yeti

2014 - 2017
Octavia
Škoda Octavia

2013 - 2017
Octavia Combi
Škoda Octavia Combi

2013 - 2017
Rapid
Škoda Rapid

2013 - 2017
Superb Combi
Škoda Superb Combi

2013 - 2015
Superb
Škoda Superb

2013 - 2015
Citigo
Škoda Citigo

2012 - 2016
Citigo
Škoda Citigo

2012 - 2016
Fabia
Škoda Fabia

2010 - 2015
Roomster
Škoda Roomster

2010 - 2015
Fabia Combi
Škoda Fabia Combi

2010 - 2015
Superb Combi
Škoda Superb Combi

2010 - 2013
Yeti
Škoda Yeti

2009 - 2014
Octavia Combi
Škoda Octavia Combi

2009 - 2013
Octavia
Škoda Octavia

2009 - 2013
Superb
Škoda Superb

2008 - 2013
Fabia Combi
Škoda Fabia Combi

2008 - 2010
Fabia
Škoda Fabia

2007 - 2010
Roomster
Škoda Roomster

2006 - 2010
Superb
Škoda Superb

2006 - 2008
Octavia Combi
Škoda Octavia Combi

2005 - 2009
Octavia
Škoda Octavia

2004 - 2009
Fabia Combi
Škoda Fabia Combi

2004 - 2008
Fabia
Škoda Fabia

2004 - 2007
Fabia Sedan
Škoda Fabia Sedan

2004 - 2006
Superb
Škoda Superb

2002 - 2006
Fabia Combi
Škoda Fabia Combi

2001 - 2004
Fabia Sedan
Škoda Fabia Sedan

2001 - 2004
Octavia Combi
Škoda Octavia Combi

2000 - 2008
Octavia
Škoda Octavia

2000 - 2004
Fabia
Škoda Fabia

2000 - 2004
Felicia Combi
Škoda Felicia Combi

1998 - 2001
Felicia
Škoda Felicia

1998 - 2001
Octavia Combi
Škoda Octavia Combi

1998 - 2000
Octavia
Škoda Octavia

1997 - 2000
Felicia Combi
Škoda Felicia Combi

1995 - 1998
Felicia
Škoda Felicia

1995 - 1998
Forman
Škoda Forman

1994 - 1995
Favorit Estate
Škoda Favorit Estate

1991 - 1994
Favorit
Škoda Favorit

1989 - 1995
136 R Coupe
Škoda 136 R Coupe

1985 - 1990
120/130
Škoda 120/130

1983 - 1990
105
Škoda 105

1983 - 1989
120
Škoda 120

1978 - 1983
110 R Coupe
Škoda 110 R Coupe

1978 - 1981
105
Škoda 105

1977 - 1983

História značky Škoda

Automobilová značka Škoda, ktorá má svoje korene v Českej republike, je jedným z najznámejších a najuznávanejších výrobcov automobilov v Európe. Jej história siaha až do konca 19. storočia, čo robí z tejto značky jednu z najstarších v automobilovom priemysle.


História značky Škoda sa začína v roku 1895, kedy Václav Laurin a Václav Klement založili spoločnosť Laurin & Klement v meste Mladá Boleslav. Pôvodne sa spoločnosť zaoberala výrobou bicyklov, no v roku 1899 rozšírili svoju produkciu aj na motocykle. Prvý automobil Laurin & Klement, nazvaný Voiturette A, bol predstavený v roku 1905. Tento model sa stal veľmi populárnym a položil základy pre budúci rozvoj automobilovej výroby.


V dvadsiatych rokoch 20. storočia sa Laurin & Klement spojila s plzenskou strojárenskou spoločnosťou Škoda, čo viedlo k vytvoreniu značky, ktorú dnes poznáme ako Škoda. Toto spojenie prinieslo nové možnosti a zdroje, čo umožnilo rozšírenie výroby a modernizáciu produktov. V tomto období sa Škoda etablovala ako významný výrobca automobilov v strednej Európe.


Počas druhej svetovej vojny bola výroba automobilov obmedzená a továreň sa zamerala na vojenskú výrobu. Po vojne, v roku 1945, bola Škoda znárodnená a začlenila sa do československého štátneho podniku AZNP (Automobilové závody, národní podnik). V tomto čase začala vyrábať modely, ktoré sa stali ikonickými, ako napríklad Škoda 1101, známa aj ako Tudor, a neskôr Škoda 440 Spartak, ktorá sa stala základom pre ďalšie modely ako Škoda Octavia a Felicia.


V šesťdesiatych a sedemdesiatych rokoch 20. storočia sa Škoda sústredila na vývoj a výrobu praktických a cenovo dostupných vozidiel pre masový trh. Modely ako Škoda 100 a Škoda 120 sa stali veľmi populárnymi nielen v Československu, ale aj v ďalších krajinách východného bloku. V tomto období však začala značka čeliť technologickým a kvalitatívnym výzvam, keďže konkurencia zo Západu sa stávala silnejšou a modernizácia bola nevyhnutná.


Zlom v histórii značky Škoda nastal po páde železnej opony a následnej politickej zmene v Československu. V roku 1991 sa Škoda stala súčasťou koncernu Volkswagen Group, čo znamenalo výraznú transformáciu a modernizáciu celej spoločnosti. Táto spolupráca priniesla prístup k novým technológiám, inováciám a globálnemu trhu, čo umožnilo značke výrazne zlepšiť kvalitu a dizajn svojich vozidiel.


Pod vedením Volkswagen Group sa Škoda zmenila na modernú automobilku, ktorá ponúka širokú škálu modelov, od kompaktných vozidiel až po SUV. Modely ako Škoda Fabia, Škoda Octavia, Škoda Superb a neskôr aj SUV ako Škoda Kodiaq a Škoda Karoq sa stali obľúbenými medzi zákazníkmi nielen v Európe, ale na celom svete. Škoda sa stala symbolom spoľahlivosti, praktickosti a výborného pomeru ceny a kvality.


V posledných rokoch sa Škoda zameriava na rozvoj elektrických a ekologických vozidiel. V rámci stratégie "Škoda Strategy 2025" sa spoločnosť zaviazala k vývoju elektromobilov a hybridov, čo je odpoveďou na rastúce požiadavky na udržateľnosť a ochranu životného prostredia. Prvým elektromobilom značky sa stal model Škoda Citigo-e iV, nasledovaný ďalšími modelmi v rámci elektrickej rady iV.


Dnes je Škoda prítomná na viac ako 100 trhoch po celom svete a zamestnáva tisíce ľudí v rôznych oblastiach výroby, vývoja a predaja. Značka sa sústreďuje na inovácie, digitalizáciu a udržateľnosť, pričom si zachováva svoje tradičné hodnoty. Škoda je príkladom úspešnej transformácie z regionálneho výrobcu na globálneho hráča v automobilovom priemysle, pričom si zachováva silné korene a hrdosť na svoju históriu a pôvod.



Oleje a filtre nakúpite na comco.sk
SK: ŠkodaCS: ŠkodaPL: Škoda