Volkswagen

Volkswagen Golf CL Turbo Diesel (október 1986 - október 1990)
5 rýchl., manuálna prevodovka, karoséria trojdverová, hatchback, diesel

Ostatné motorizácie Volkswagen Golf (1986 - 1992)

Všeobecne

Typ karosérie:
trojdverová, hatchback
Prevodovka:
5 rýchl., manuálna
Počet sedadiel:
5
Segment:
C (nižšia stredná trieda)
Začiatok výroby:
október 1986
Ukončenie výroby:
október 1990

Pohon

Hnacia náprava:
predná
Typ motoru:
spaľovací motor
Palivo:
nafta
Výkon:
51 kw (69 hp)
Maximálny výkon (kW):
51
Maximálny výkon (hp):
69
Max. krútiaci moment:
133 nm


Spaľovací motor

Počet valcov:
4
Ventily na valec:
2
Objem motora:
1588 cm3
Vŕtanie x zdvih:
76,5 x 86,4 mm
Kompresný pomer:
23,0 :1
Max. výkon:
51 kw (69 hp)
Výkon (kW):
51
Výkon (hp):
69
Maximálny výkon RPM:
4500 tpm
Max. krútiaci moment:
133 nm
Max. krútiaci moment RPM:
2500 tpm
Palivový systém:
nepriame vstrekovanie
Ovládanie ventilov:
ohc
Turbo:
áno
Katalyzátor:
nie
Objem nádrže:
55 L


Výkon

Maximálna rýchlosť:
160 km/h
Zrýchlenie 0-100 km/h:
14,5 s
Monitor spotreby:
n.b.

Spotreba (NEDC)

Spotreba v meste:
-
Spotreba mimo mesta:
-
Kombinovaná spotreba:
5,5 l/100km
CO2 emisie:
-
Energetický štítok:
 
Spotreba energie:
-
Batéria:
-

Spotreba (WLTP)

Nízka spotreba:
 
Stredná spotreba:
 
Vysoká spotreba:
 
Veľmi vysoká spotreba:
 
Kombinovaná spotreba:
 
Emisie CO2:
 
Batéria:
-
Spotreba energie:
-

Podvozok

Predné zavesenie:
vinuté pružiny
Zadné odpruženie:
vinuté pružiny
Predný stabilizátor:
nie
Zadný stabilizátor:
nie
Predné brzdy:
kotúčové
Zadné brzdy:
bubnové
Veľkosť predných pneumatík:
175/70SR13
Veľkosť zadných pneumatík:
175/70SR13
Polomer otáčania:
10,5 m


Prevodovka

1. stupeň:
3,46:1
2. stupeň:
1,94:1
3. stupeň:
1,29:1
4. stupeň:
0,91:1
5. stupeň:
0,75:1
6. stupeň:
 
7. stupeň:
 
8. stupeň:
 
9. stupeň:
 
Spiatočka:
3,17:1
Rozvodovka:
3,67:1
RPM v 120 km/h (teoreticky):
3.050 tpm

Hmotnosti

Pohotovostná hmotnosť:
865 kg
Max. užitočné zaťaženie:
565 kg
Max. prípustná hmotnosť:
1430 kg
Max. hmotnosť prednej nápravy:
-
Max. hmotnosť zadnej nápravy:
-
Max. hmotnosť brzdeného prívesu:
1200 kg
Max. motnosť nebrzdeného prívesu:
432 kg
Max. zaťaženie ťažného zariadenia:
-
Max. zaťaženie strechy:
75 kg

Bezpečnosť

Výsledok crash testu:
-
ABS:
-
Distribúcia brzdnej sily:
-
Brzdový asistent:
-
Pomoc pri núdzovom brzdení:
-
Asistent mŕtveho uhla:
-
Kontrola stability:
-
Kontrola trakcie:
-
Obmedzený sklzový diferenciál:
-
Airbag vodiča:
-
Airbag spolujazdca:
-
Bočné airbagy:
-
Hlavové airbagy:
-
Kolenný airbag vodiča:
-
Asistent rozbehu do kopca:
-
Asistent jazdných pruhov:
-
Asistent mŕtveho uhla:
-
Senzor únavy:
-
Senzor tlaku v pneumatikách:
-
Mestský bezpečnostný systém:
-
Nočné videnie s rozpoznaním osôb:
-
Systém pred kolíziou:
-
Asistent diaľkových svetiel:
-
Rozpoznávanie dopravných značiek:
-
Systém varovania pred kolíziou:
-
Automatické ovládanie úrovne:
-

Exteriér

Stierače s cyklovačom:
áno
Hliníkové disky:
-
Posuvná / sklopná strecha:
-
Panoramatická strecha:
-
Strešné lyžiny:
-
Metalíza:
-
Lakované nárazníky:
-
Tónované sklá:
-
Prepážka za prednými sedadlami:
-
Elektrické spätné zrkadlá:
-
Sklopné vonkajšie spätné zrkadlá:
-
Vonkajšie spätné zrkadlá s automatickým stmievaním:
-
Smerové svetlo vo vonkajších zrkadlách:
-
Predné hmlové svetlá:
-
Automatické zapnutie svetiel:
-
Xenónové svetlá:
-
LED svetlomety:
-
Zadné LED osvetlenie:
-
Svetlá na denné svietenie:
-
Ostrekovače svetiel:
-
Poplašné zariadenie:
-


Interiér

Výškovo nastaviteľné sedadlá:
-
Bedrová opierka:
-
Elektrické nastavenie sedadiel:
-
Vyhrievané sedadlá:
-
Odvetrávané sedadlá:
-
Športové sedadlá:
-
Kožou potiahnutý volant:
-
Nastaviteľný volant:
-
Vyhrievaný volant:
-
Kožené čalúnenie:
-
Zadné opierky hlavy:
-
Sklopné zadné sedadlá:
áno
Posuvné zadné sedadlá:
-
Stredová lakťová opierka:
-
Spätné zrkadlo s automatickým stmievaním:
-
Lampa(y) na čítanie:
-
Osvetlené make-up zrkadlo:
-
Nastaviteľné osvetlenie palubnej dosky:
áno
Tachometer:
-
Počítadlo dní:
áno
Ukazovateľ teploty chladiacej vody:
áno
Ukazovateľ vonkajšej teploty:
-
Palubný počítač:
-
Audio systém:
-
Digitálne rádio (DAB):
-
Ovládacie prvky pre audio na volante:
-
Zvukový vstup:
-
Navigácia:
-
Bluetooth:
-


Komfort

Centrálne zamykanie dverí:
-
Bezkľúčový vstup/štartovanie:
-
Tlačidlo štart:
-
Riadiaci obvod:
-
Elektrické okná:
-
Posilňovač riadenia:
-
Tempomat:
-
Klimatizácia:
-
Ovládanie teploty vľavo/vpravo:
-
Parkovacie senzory:
-
Cúvacia kamera:
-
Parkovací automat:
-
Elektrická parkovacia brzda:
-
Štart / stop systém:
-

Batožina

Kapacita batožinového priestoru:
345-1145 L
Dĺžka min/max:
 
Šírka min/max:
 
Výška:
 
Výška prahu zdvihu:
 


Vnútorné rozmery

Vzdialenosť operadlo / pedále:
 
Predná svetlá výška:
 
Dĺžka predného operadla:
 
Dĺžka predného sedadla:
 
Predná vstupná výška:
 
Predná vnútorná šírka:
 
Vzdialenosť operadla vpredu/vzadu:
 
Priem. vzdialenosť operadla vpredu/vzadu:
 
Zadná svetlá výška:
 
Dĺžka opierky chrbta:
 
Dĺžka zadného sedadla:
 
Výška zadného sedadla:
 
Zadná vnútorná šírka:
 

Vonkajšie rozmery

Dĺžka:
3985 mm
Šírka:
1665 mm
Výška:
1415 mm
Rázvor:
2475 mm
Predná šírka rozchodu:
1427 mm
Zadná šírka rozchodu:
1422 mm
Svetlá výška:
-

Servis a záruka

Servis:
7.500 km / 1 rok
Všeobecná záruka:
1 rok, bez obmedzenia
Záruka karosérie:
6 rokov



Volkswagen Golf CL Turbo Diesel je jedným z ikonických modelov, ktorý sa vyrábal v období od roku 1986 do 1992. Tento automobil sa stal obľúbeným nielen v Európe, ale aj na celom svete, a to vďaka svojej kombinácii praktickosti, efektívnosti a jazdného komfortu. Model Golf, ktorý bol v tom čase už etablovanou značkou, sa vyznačoval moderným dizajnom a inovatívnymi technológiami, ktoré patrili k vrcholu vtedajšej automobilovej výroby.


Golf CL Turbo Diesel bol vybavený 1,6-litrovým motorom s výkonom 51 kW (69 hp), ktorý poskytoval dostatočnú silu na bežné jazdenie, ako aj na dlhšie trasy. Motor bol známy svojou spoľahlivosťou a hospodárnosťou, čo bolo v dobe rastúcich cien palív veľmi žiadané. Vďaka turbo systému sa výkon motora zlepšil, čo prispelo k dynamickejšiemu jazdnému zážitku. Oproti bežným naftovým motorom mala verzia Turbo Diesel lepší krútiaci moment, čo znamenalo, že auto bolo schopné rýchlej akcelerácie a dobrého výkonu aj pri plne naloženom vozidle.


Golf CL Turbo Diesel mal 5-stupňovú manuálnu prevodovku, ktorá umožňovala plynulé a presné radenie. Toto riešenie prispievalo k zvýšenej efektívnosti a lepšiemu využitiu výkonu motora. Jazdný komfort bol na veľmi dobrej úrovni, pričom auto ponúkalo príjemné ovládanie a stabilitu na ceste. Vďaka svojej kompaktnej veľkosti sa Golf CL výborne ovládal v mestských podmienkach, no zároveň bol dostatočne priestranný na to, aby pohodlne prepravoval aj rodinu.


Interiér vozidla bol navrhnutý s dôrazom na funkčnosť a pohodlie. Sedadlá boli dostatočne komfortné a poskytovali dobrú oporu, čo zvyšovalo pohodu počas dlhých jázd. Okrem toho bol interiér vybavený rozumnou technológiou, ako sú jednoduché ovládacie prvky a dostatočný priestor na odkladanie osobných vecí.


Volkswagen Golf CL Turbo Diesel sa stal symbolom spoľahlivosti a hospodárnosti. Mnoho majiteľov si ho obľúbilo pre jeho bezproblémový chod a nízke náklady na prevádzku. Vďaka tomu sa tento model stal jedným z najpredávanejších automobilov svojej doby. Dnes je Golf CL Turbo Diesel obľúbeným zberateľským kúskom, ktorý si získava srdcia fanúšikov klasických áut a milovníkov značky Volkswagen.



Fotogaléria Volkswagen Golf



Oleje a filtre nakúpite na comco.sk