Audi

Audi R8 4.2 FSI quattro (október 2012 - december 2015)
7 rýchl., automatická prevodovka, karoséria dvojdverová, coupé, benzín

Všeobecne

Typ karosérie:
dvojdverová, coupé
Prevodovka:
7 rýchl., automatická
Počet sedadiel:
2
Segment:
H (športové)
Začiatok výroby:
október 2012
Ukončenie výroby:
december 2015

Pohon

Hnacia náprava:
predná+zadná
Typ motoru:
spaľovací motor
Palivo:
benzín
Výkon:
316 kw (430 hp)
Maximálny výkon (kW):
316
Maximálny výkon (hp):
430
Max. krútiaci moment:
430 nm


Spaľovací motor

Počet valcov:
8, v motor
Ventily na valec:
4
Objem motora:
4163 cm3
Vŕtanie x zdvih:
84,5 x 92,8 mm
Kompresný pomer:
12,5 :1
Max. výkon:
316 kw (430 hp)
Výkon (kW):
316
Výkon (hp):
430
Maximálny výkon RPM:
7900 tpm
Max. krútiaci moment:
430 nm
Max. krútiaci moment RPM:
4500 tpm
Palivový systém:
priame vstrekovanie
Ovládanie ventilov:
dohc
Turbo:
nie
Katalyzátor:
bežný
Objem nádrže:
75 L


Výkon

Maximálna rýchlosť:
300 km/h
Zrýchlenie 0-100 km/h:
4,3 s
Monitor spotreby:
n.b.

Spotreba (NEDC)

Spotreba v meste:
19,3 l/100km
Spotreba mimo mesta:
8,4 l/100km
Kombinovaná spotreba:
12,4 l/100km
CO2 emisie:
289 g/km
Energetický štítok:
g
Spotreba energie:
-
Batéria:
-

Spotreba (WLTP)

Nízka spotreba:
 
Stredná spotreba:
 
Vysoká spotreba:
 
Veľmi vysoká spotreba:
 
Kombinovaná spotreba:
 
Emisie CO2:
 
Batéria:
-
Spotreba energie:
-

Podvozok

Predné zavesenie:
vinuté pružiny
Zadné odpruženie:
vinuté pružiny
Predný stabilizátor:
áno
Zadný stabilizátor:
áno
Predné brzdy:
odvetrávané kotúčové
Zadné brzdy:
kotúčové
Veľkosť predných pneumatík:
235/40R18
Veľkosť zadných pneumatík:
285/35R18
Polomer otáčania:
11,8 m


Prevodovka

1. stupeň:
3,13:1
2. stupeň:
2,59:1
3. stupeň:
1,88:1
4. stupeň:
1,14:1
5. stupeň:
0,90:1
6. stupeň:
0,88:1
7. stupeň:
0,65:1
8. stupeň:
 
9. stupeň:
 
Spiatočka:
2,65:1
Rozvodovka:
3,59:1
RPM v 120 km/h (teoreticky):
2.300 tpm

Hmotnosti

Pohotovostná hmotnosť:
1560 kg
Max. užitočné zaťaženie:
325 kg
Max. prípustná hmotnosť:
1885 kg
Max. hmotnosť prednej nápravy:
920 kg
Max. hmotnosť zadnej nápravy:
1095 kg
Max. hmotnosť brzdeného prívesu:
-
Max. motnosť nebrzdeného prívesu:
-
Max. zaťaženie ťažného zariadenia:
-
Max. zaťaženie strechy:
-

Bezpečnosť

Výsledok crash testu:
-
ABS:
áno
Distribúcia brzdnej sily:
áno
Brzdový asistent:
áno
Pomoc pri núdzovom brzdení:
-
Asistent mŕtveho uhla:
-
Kontrola stability:
áno
Kontrola trakcie:
áno
Obmedzený sklzový diferenciál:
áno
Airbag vodiča:
áno
Airbag spolujazdca:
áno
Bočné airbagy:
áno (predné)
Hlavové airbagy:
áno (predné)
Kolenný airbag vodiča:
-
Asistent rozbehu do kopca:
-
Asistent jazdných pruhov:
-
Asistent mŕtveho uhla:
-
Senzor únavy:
-
Senzor tlaku v pneumatikách:
áno
Mestský bezpečnostný systém:
-
Nočné videnie s rozpoznaním osôb:
-
Systém pred kolíziou:
-
Asistent diaľkových svetiel:
-
Rozpoznávanie dopravných značiek:
-
Systém varovania pred kolíziou:
-
Automatické ovládanie úrovne:
-

Exteriér

Stierače s cyklovačom:
áno (dažďový senzor)
Hliníkové disky:
áno
Posuvná / sklopná strecha:
-
Panoramatická strecha:
-
Strešné lyžiny:
-
Metalíza:
za príplatok
Lakované nárazníky:
áno
Tónované sklá:
áno
Prepážka za prednými sedadlami:
-
Elektrické spätné zrkadlá:
áno (vyhrievané)
Sklopné vonkajšie spätné zrkadlá:
nie
Vonkajšie spätné zrkadlá s automatickým stmievaním:
nie
Smerové svetlo vo vonkajších zrkadlách:
áno
Predné hmlové svetlá:
áno
Automatické zapnutie svetiel:
áno
Xenónové svetlá:
áno
LED svetlomety:
-
Zadné LED osvetlenie:
-
Svetlá na denné svietenie:
áno
Ostrekovače svetiel:
áno
Poplašné zariadenie:
áno


Interiér

Výškovo nastaviteľné sedadlá:
áno
Bedrová opierka:
za príplatok
Elektrické nastavenie sedadiel:
za príplatok
Vyhrievané sedadlá:
za príplatok
Odvetrávané sedadlá:
-
Športové sedadlá:
áno
Kožou potiahnutý volant:
áno
Nastaviteľný volant:
áno (výška & hĺbka)
Vyhrievaný volant:
-
Kožené čalúnenie:
áno
Zadné opierky hlavy:
-
Sklopné zadné sedadlá:
-
Posuvné zadné sedadlá:
-
Stredová lakťová opierka:
-
Spätné zrkadlo s automatickým stmievaním:
áno
Lampa(y) na čítanie:
-
Osvetlené make-up zrkadlo:
áno
Nastaviteľné osvetlenie palubnej dosky:
áno
Tachometer:
áno
Počítadlo dní:
áno
Ukazovateľ teploty chladiacej vody:
áno
Ukazovateľ vonkajšej teploty:
áno
Palubný počítač:
áno
Audio systém:
áno
Digitálne rádio (DAB):
-
Ovládacie prvky pre audio na volante:
áno
Zvukový vstup:
áno
Navigácia:
-
Bluetooth:
za príplatok


Komfort

Centrálne zamykanie dverí:
áno
Bezkľúčový vstup/štartovanie:
áno
Tlačidlo štart:
-
Riadiaci obvod:
áno
Elektrické okná:
áno (predné)
Posilňovač riadenia:
áno
Tempomat:
áno
Klimatizácia:
áno (automatická)
Ovládanie teploty vľavo/vpravo:
áno
Parkovacie senzory:
-
Cúvacia kamera:
-
Parkovací automat:
-
Elektrická parkovacia brzda:
-
Štart / stop systém:
-

Batožina

Kapacita batožinového priestoru:
100 L
Dĺžka min/max:
 
Šírka min/max:
 
Výška:
 
Výška prahu zdvihu:
620 mm


Vnútorné rozmery

Vzdialenosť operadlo / pedále:
900-1150 mm
Predná svetlá výška:
890-955 mm
Dĺžka predného operadla:
690 mm
Dĺžka predného sedadla:
510 mm
Predná vstupná výška:
385 mm
Predná vnútorná šírka:
1475 mm
Vzdialenosť operadla vpredu/vzadu:
 
Priem. vzdialenosť operadla vpredu/vzadu:
 
Zadná svetlá výška:
 
Dĺžka opierky chrbta:
 
Dĺžka zadného sedadla:
 
Výška zadného sedadla:
 
Zadná vnútorná šírka:
 

Vonkajšie rozmery

Dĺžka:
4440 mm
Šírka:
1904 mm
Výška:
1252 mm
Rázvor:
2650 mm
Predná šírka rozchodu:
1632 mm
Zadná šírka rozchodu:
1593 mm
Svetlá výška:
-

Servis a záruka

Servis:
premenlivý / 2 roky
Všeobecná záruka:
2 roky, bez obmedzenia
Záruka karosérie:
12 rokov



Audi R8 4.2 FSI quattro je fascinujúce športové auto, ktoré sa vyrábalo v rokoch 2012 až 2015. Je to model, ktorý sa preslávil nielen svojím jedinečným dizajnom, ale aj výnimočnými jazdnými vlastnosťami a vysokým výkonom. Jednou z najvýraznejších charakteristík tohto vozidla je jeho motor. R8 4.2 FSI je vybavená 4,2-litrovým V8 motorom, ktorý produkuje výkon 316 kW, čo je ekvivalent 430 konských síl. Tento motor poskytuje impozantný krútiaci moment a umožňuje autu dosiahnuť vysoké rýchlosti s minimálnym úsilím.


Vďaka inovatívnemu systému pohonu quattro, ktorý zabezpečuje stály pohon všetkých štyroch kolies, sa Audi R8 4.2 FSI môže pochváliť excelentnou priľnavosťou na ceste, čo je ideálne pre športovú jazdu. Nezáleží na poveternostných podmienkach, auto si zachováva stabilitu a ovládateľnosť, čo z neho robí perfektne vyvážené vozidlo pre nadšencov rýchlej jazdy.


R8 je tiež vybavená 7-stupňovou sekvenčnou automatickou prevodovkou, ktorá umožňuje rýchle a presné radenie prevodových stupňov. S touto prevodovkou sa jazda stáva ešte dynamickejšou, pretože vodič môže vnímať bezprostredný pocit z radenia, čo zvyšuje zážitok z jazdy. Prevodovka je navrhnutá tak, aby zabezpečila maximálnu efektivitu a výkon, čím prispieva k celkovému športovému charakteru vozidla.


Dizajn Audi R8 4.2 FSI je ďalším aspektom, ktorý zaslúži pozornosť. Auto má aerodynamický tvar, ktorý znižuje odpor vzduchu a zvyšuje stabilitu pri vyšších rýchlostiach. Predná časť so charakteristickou mriežkou chladiča a ostro rezanými svetlometmi dáva autu agresívny vzhľad, zatiaľ čo zadná časť s dvojitými výfukmi a širokým nárazníkom podčiarkuje jeho športový charakter.


Interiér Audi R8 je rovnako impozantný. Použité materiály sú prvotriedne, s kombináciou kože, hliníka a karbónových vláken. Vodič a spolujazdec sú obklopení luxusom a pohodlím, pričom palubná doska je prehľadne usporiadaná s modernými technológiami a intuitívnym ovládaním.


Celkovo, Audi R8 4.2 FSI quattro je auto, ktoré spája výkon, eleganciu a technológiu, a je ideálnou voľbou pre tých, ktorí hľadajú nezabudnuteľný zážitok z jazdy. S jeho výnimočnými jazdnými vlastnosťami a luxusným interiérom si tento model získal srdcia mnohých automobilových nadšencov po celom svete.



Fotogaléria Audi R8



Oleje a filtre nakúpite na comco.sk