Ford

Ford Escort 1.1 Custom (september 1980 - november 1984)
4 rýchl., manuálna prevodovka, karoséria päťdverová, hatchback, benzín

Ostatné motorizácie Ford Escort (1980 - 1986)

Všeobecne

Typ karosérie:
päťdverová, hatchback
Prevodovka:
4 rýchl., manuálna
Počet sedadiel:
5
Segment:
C (nižšia stredná trieda)
Začiatok výroby:
september 1980
Ukončenie výroby:
november 1984

Pohon

Hnacia náprava:
predná
Typ motoru:
spaľovací motor
Palivo:
benzín
Výkon:
37 kw (50 hp)
Maximálny výkon (kW):
37
Maximálny výkon (hp):
50
Max. krútiaci moment:
83 nm


Spaľovací motor

Počet valcov:
4, v rade
Ventily na valec:
2
Objem motora:
1117 cm3
Vŕtanie x zdvih:
74,0 x 65,0 mm
Kompresný pomer:
9,0 :1
Max. výkon:
37 kw (50 hp)
Výkon (kW):
37
Výkon (hp):
50
Maximálny výkon RPM:
5000 tpm
Max. krútiaci moment:
83 nm
Max. krútiaci moment RPM:
2700 tpm
Palivový systém:
carburettor
Ovládanie ventilov:
ohc
Turbo:
nie
Katalyzátor:
nie
Objem nádrže:
48 L


Výkon

Maximálna rýchlosť:
144 km/h
Zrýchlenie 0-100 km/h:
17,2 s
Monitor spotreby:
n.b.

Spotreba (NEDC)

Spotreba v meste:
-
Spotreba mimo mesta:
-
Kombinovaná spotreba:
6,3 l/100km
CO2 emisie:
-
Energetický štítok:
 
Spotreba energie:
-
Batéria:
-

Spotreba (WLTP)

Nízka spotreba:
 
Stredná spotreba:
 
Vysoká spotreba:
 
Veľmi vysoká spotreba:
 
Kombinovaná spotreba:
 
Emisie CO2:
 
Batéria:
-
Spotreba energie:
-

Podvozok

Predné zavesenie:
vinuté pružiny
Zadné odpruženie:
vinuté pružiny
Predný stabilizátor:
nie
Zadný stabilizátor:
nie
Predné brzdy:
kotúčové
Zadné brzdy:
bubnové
Veľkosť predných pneumatík:
145SR13
Veľkosť zadných pneumatík:
145SR13
Polomer otáčania:
10,1 m


Prevodovka

1. stupeň:
 
2. stupeň:
 
3. stupeň:
 
4. stupeň:
 
5. stupeň:
 
6. stupeň:
 
7. stupeň:
 
8. stupeň:
 
9. stupeň:
 
Spiatočka:
 
Rozvodovka:
 
RPM v 120 km/h (teoreticky):
 

Hmotnosti

Pohotovostná hmotnosť:
820 kg
Max. užitočné zaťaženie:
455 kg
Max. prípustná hmotnosť:
1275 kg
Max. hmotnosť prednej nápravy:
-
Max. hmotnosť zadnej nápravy:
-
Max. hmotnosť brzdeného prívesu:
300 kg
Max. motnosť nebrzdeného prívesu:
300 kg
Max. zaťaženie ťažného zariadenia:
-
Max. zaťaženie strechy:
75 kg

Bezpečnosť

Výsledok crash testu:
-
ABS:
-
Distribúcia brzdnej sily:
-
Brzdový asistent:
-
Pomoc pri núdzovom brzdení:
-
Asistent mŕtveho uhla:
-
Kontrola stability:
-
Kontrola trakcie:
-
Obmedzený sklzový diferenciál:
-
Airbag vodiča:
-
Airbag spolujazdca:
-
Bočné airbagy:
-
Hlavové airbagy:
-
Kolenný airbag vodiča:
-
Asistent rozbehu do kopca:
-
Asistent jazdných pruhov:
-
Asistent mŕtveho uhla:
-
Senzor únavy:
-
Senzor tlaku v pneumatikách:
-
Mestský bezpečnostný systém:
-
Nočné videnie s rozpoznaním osôb:
-
Systém pred kolíziou:
-
Asistent diaľkových svetiel:
-
Rozpoznávanie dopravných značiek:
-
Systém varovania pred kolíziou:
-
Automatické ovládanie úrovne:
-

Exteriér

Stierače s cyklovačom:
áno
Hliníkové disky:
-
Posuvná / sklopná strecha:
-
Panoramatická strecha:
-
Strešné lyžiny:
-
Metalíza:
-
Lakované nárazníky:
-
Tónované sklá:
-
Prepážka za prednými sedadlami:
-
Elektrické spätné zrkadlá:
-
Sklopné vonkajšie spätné zrkadlá:
-
Vonkajšie spätné zrkadlá s automatickým stmievaním:
-
Smerové svetlo vo vonkajších zrkadlách:
-
Predné hmlové svetlá:
-
Automatické zapnutie svetiel:
-
Xenónové svetlá:
-
LED svetlomety:
-
Zadné LED osvetlenie:
-
Svetlá na denné svietenie:
-
Ostrekovače svetiel:
-
Poplašné zariadenie:
-


Interiér

Výškovo nastaviteľné sedadlá:
-
Bedrová opierka:
-
Elektrické nastavenie sedadiel:
-
Vyhrievané sedadlá:
-
Odvetrávané sedadlá:
-
Športové sedadlá:
-
Kožou potiahnutý volant:
-
Nastaviteľný volant:
-
Vyhrievaný volant:
-
Kožené čalúnenie:
-
Zadné opierky hlavy:
-
Sklopné zadné sedadlá:
áno
Posuvné zadné sedadlá:
-
Stredová lakťová opierka:
-
Spätné zrkadlo s automatickým stmievaním:
-
Lampa(y) na čítanie:
-
Osvetlené make-up zrkadlo:
-
Nastaviteľné osvetlenie palubnej dosky:
-
Tachometer:
-
Počítadlo dní:
-
Ukazovateľ teploty chladiacej vody:
áno
Ukazovateľ vonkajšej teploty:
-
Palubný počítač:
-
Audio systém:
-
Digitálne rádio (DAB):
-
Ovládacie prvky pre audio na volante:
-
Zvukový vstup:
-
Navigácia:
-
Bluetooth:
-


Komfort

Centrálne zamykanie dverí:
-
Bezkľúčový vstup/štartovanie:
-
Tlačidlo štart:
-
Riadiaci obvod:
-
Elektrické okná:
-
Posilňovač riadenia:
-
Tempomat:
-
Klimatizácia:
-
Ovládanie teploty vľavo/vpravo:
-
Parkovacie senzory:
-
Cúvacia kamera:
-
Parkovací automat:
-
Elektrická parkovacia brzda:
-
Štart / stop systém:
-

Batožina

Kapacita batožinového priestoru:
305-1380 L
Dĺžka min/max:
 
Šírka min/max:
 
Výška:
 
Výška prahu zdvihu:
 


Vnútorné rozmery

Vzdialenosť operadlo / pedále:
 
Predná svetlá výška:
 
Dĺžka predného operadla:
 
Dĺžka predného sedadla:
 
Predná vstupná výška:
 
Predná vnútorná šírka:
 
Vzdialenosť operadla vpredu/vzadu:
 
Priem. vzdialenosť operadla vpredu/vzadu:
 
Zadná svetlá výška:
 
Dĺžka opierky chrbta:
 
Dĺžka zadného sedadla:
 
Výška zadného sedadla:
 
Zadná vnútorná šírka:
 

Vonkajšie rozmery

Dĺžka:
3970 mm
Šírka:
1640 mm
Výška:
1384 mm
Rázvor:
2402 mm
Predná šírka rozchodu:
140 mm
Zadná šírka rozchodu:
1423 mm
Svetlá výška:
-

Servis a záruka

Servis:
premenlivý / 1 rok
Všeobecná záruka:
1 rok, bez obmedzenia
Záruka karosérie:
6 rokov



Ford Escort 1.1 Custom je automobil, ktorý bol vyrábaný od septembra 1980 do novembra 1984 a stal sa jedným z ikonických modelov značky Ford. Tento automobil reprezentoval typické znaky svojej doby, pričom kombinoval praktickosť, ekonomickosť a moderný dizajn. S motorom s objemom 1,1 litra a výkonom 37 kW (50 koní) bol Escort 1.1 Custom ideálnou voľbou pre mestských vodičov, ktorí hľadali spoľahlivé a úsporné vozidlo.


Dizajn Fordu Escort 1.1 Custom bol charakteristický svojimi čistými líniami a kompaktnými rozmermi, ktoré ho robili obratným a ľahko ovládateľným autom. Predná časť vozidla bola vybavená typickými zaoblenými svetlometmi a mriežkou chladiča, čo dodávalo modelu atraktívny vzhľad. Interiér bol navrhnutý so zameraním na pohodlie a funkčnosť; sedadlá ponúkali dostatočnú podporu a priestor pre pasažierov, zatiaľ čo palubná doska bola prehľadná a intuitívna.


S motorom s nízkou spotrebou paliva bol Escort 1.1 Custom ekonomickou voľbou pre široké spektrum vodičov. Jeho benzínový motor bol dostatočne výkonný na to, aby zabezpečil prijateľnú dynamiku jazdy, pričom 4-stupňová manuálna prevodovka umožňovala plynulé radenie a jednoduchú manipuláciu. Tým sa stal Escort ideálnym autom pre každodenné používanie, čím si získal popularitu medzi rodinami, mladými vodičmi a profesionálmi.


Jednou z výhod tohto modelu bola aj nízka údržba a robustná konštrukcia, čo prispelo k jeho dlhej životnosti na cestách. Vďaka svojej spoľahlivosti a dostupnosti náhradných dielov si Ford Escort 1.1 Custom udržal dobré meno aj po rokoch od ukončenia výroby.


V súčasnosti je tento model považovaný za klasiku, a to nielen medzi nadšencami automobilovej histórie, ale aj medzi zberateľmi. Mnoho majiteľov sa snaží zachovať tento model v pôvodnom stave, aby si uchovali kúsok automobilovej kultúry zo začiatku 80. rokov. Ford Escort 1.1 Custom tak zostáva významným symbolom svojej éry, spájajúcim praktickosť s príťažlivým dizajnom a príjemnými jazdnými vlastnosťami.



Fotogaléria Ford Escort



Oleje a filtre nakúpite na comco.sk