Peugeot

Peugeot 505 GTD Turbo (august 1983 - september 1985)
5 rýchl., manuálna prevodovka, karoséria štvordverová, sedan, diesel

Ostatné motorizácie Peugeot 505 (1979 - 1985)

Všeobecne

Typ karosérie:
štvordverová, sedan
Prevodovka:
5 rýchl., manuálna
Počet sedadiel:
5
Segment:
D (stredná trieda)
Začiatok výroby:
august 1983
Ukončenie výroby:
september 1985

Pohon

Hnacia náprava:
zadná
Typ motoru:
spaľovací motor
Palivo:
nafta
Výkon:
70 kw (95 hp)
Maximálny výkon (kW):
70
Maximálny výkon (hp):
95
Max. krútiaci moment:
206 nm


Spaľovací motor

Počet valcov:
4, v rade
Ventily na valec:
2
Objem motora:
2498 cm3
Vŕtanie x zdvih:
94,0 x 90,0 mm
Kompresný pomer:
21,0 :1
Max. výkon:
70 kw (95 hp)
Výkon (kW):
70
Výkon (hp):
95
Maximálny výkon RPM:
4150 tpm
Max. krútiaci moment:
206 nm
Max. krútiaci moment RPM:
2000 tpm
Palivový systém:
nepriame vstrekovanie
Ovládanie ventilov:
ohc
Turbo:
áno
Katalyzátor:
nie
Objem nádrže:
70 L


Výkon

Maximálna rýchlosť:
170 km/h
Zrýchlenie 0-100 km/h:
14,0 s
Monitor spotreby:
n.b.

Spotreba (NEDC)

Spotreba v meste:
-
Spotreba mimo mesta:
-
Kombinovaná spotreba:
7,6 l/100km
CO2 emisie:
-
Energetický štítok:
 
Spotreba energie:
-
Batéria:
-

Spotreba (WLTP)

Nízka spotreba:
 
Stredná spotreba:
 
Vysoká spotreba:
 
Veľmi vysoká spotreba:
 
Kombinovaná spotreba:
 
Emisie CO2:
 
Batéria:
-
Spotreba energie:
-

Podvozok

Predné zavesenie:
vinuté pružiny
Zadné odpruženie:
vinuté pružiny
Predný stabilizátor:
áno
Zadný stabilizátor:
áno
Predné brzdy:
kotúčové
Zadné brzdy:
bubnové
Veľkosť predných pneumatík:
175SR14
Veľkosť zadných pneumatík:
175SR14
Polomer otáčania:
11,1 m


Prevodovka

1. stupeň:
 
2. stupeň:
 
3. stupeň:
 
4. stupeň:
 
5. stupeň:
 
6. stupeň:
 
7. stupeň:
 
8. stupeň:
 
9. stupeň:
 
Spiatočka:
 
Rozvodovka:
 
RPM v 120 km/h (teoreticky):
 

Hmotnosti

Pohotovostná hmotnosť:
1316 kg
Max. užitočné zaťaženie:
474 kg
Max. prípustná hmotnosť:
1790 kg
Max. hmotnosť prednej nápravy:
-
Max. hmotnosť zadnej nápravy:
-
Max. hmotnosť brzdeného prívesu:
1100 kg
Max. motnosť nebrzdeného prívesu:
-
Max. zaťaženie ťažného zariadenia:
-
Max. zaťaženie strechy:
-

Bezpečnosť

Výsledok crash testu:
-
ABS:
-
Distribúcia brzdnej sily:
-
Brzdový asistent:
-
Pomoc pri núdzovom brzdení:
-
Asistent mŕtveho uhla:
-
Kontrola stability:
-
Kontrola trakcie:
-
Obmedzený sklzový diferenciál:
-
Airbag vodiča:
-
Airbag spolujazdca:
-
Bočné airbagy:
-
Hlavové airbagy:
-
Kolenný airbag vodiča:
-
Asistent rozbehu do kopca:
-
Asistent jazdných pruhov:
-
Asistent mŕtveho uhla:
-
Senzor únavy:
-
Senzor tlaku v pneumatikách:
-
Mestský bezpečnostný systém:
-
Nočné videnie s rozpoznaním osôb:
-
Systém pred kolíziou:
-
Asistent diaľkových svetiel:
-
Rozpoznávanie dopravných značiek:
-
Systém varovania pred kolíziou:
-
Automatické ovládanie úrovne:
-

Exteriér

Stierače s cyklovačom:
áno
Hliníkové disky:
-
Posuvná / sklopná strecha:
áno (elektrické)
Panoramatická strecha:
-
Strešné lyžiny:
-
Metalíza:
-
Lakované nárazníky:
-
Tónované sklá:
áno
Prepážka za prednými sedadlami:
-
Elektrické spätné zrkadlá:
-
Sklopné vonkajšie spätné zrkadlá:
-
Vonkajšie spätné zrkadlá s automatickým stmievaním:
-
Smerové svetlo vo vonkajších zrkadlách:
-
Predné hmlové svetlá:
-
Automatické zapnutie svetiel:
-
Xenónové svetlá:
-
LED svetlomety:
-
Zadné LED osvetlenie:
-
Svetlá na denné svietenie:
-
Ostrekovače svetiel:
-
Poplašné zariadenie:
-


Interiér

Výškovo nastaviteľné sedadlá:
-
Bedrová opierka:
-
Elektrické nastavenie sedadiel:
-
Vyhrievané sedadlá:
-
Odvetrávané sedadlá:
-
Športové sedadlá:
-
Kožou potiahnutý volant:
-
Nastaviteľný volant:
-
Vyhrievaný volant:
-
Kožené čalúnenie:
-
Zadné opierky hlavy:
áno
Sklopné zadné sedadlá:
-
Posuvné zadné sedadlá:
-
Stredová lakťová opierka:
-
Spätné zrkadlo s automatickým stmievaním:
-
Lampa(y) na čítanie:
áno (predné)
Osvetlené make-up zrkadlo:
-
Nastaviteľné osvetlenie palubnej dosky:
áno
Tachometer:
áno
Počítadlo dní:
áno
Ukazovateľ teploty chladiacej vody:
áno
Ukazovateľ vonkajšej teploty:
-
Palubný počítač:
-
Audio systém:
-
Digitálne rádio (DAB):
-
Ovládacie prvky pre audio na volante:
-
Zvukový vstup:
-
Navigácia:
-
Bluetooth:
-


Komfort

Centrálne zamykanie dverí:
áno
Bezkľúčový vstup/štartovanie:
áno
Tlačidlo štart:
-
Riadiaci obvod:
-
Elektrické okná:
áno (predné)
Posilňovač riadenia:
áno
Tempomat:
-
Klimatizácia:
-
Ovládanie teploty vľavo/vpravo:
-
Parkovacie senzory:
-
Cúvacia kamera:
-
Parkovací automat:
-
Elektrická parkovacia brzda:
-
Štart / stop systém:
-

Batožina

Kapacita batožinového priestoru:
523 L
Dĺžka min/max:
 
Šírka min/max:
 
Výška:
 
Výška prahu zdvihu:
 


Vnútorné rozmery

Vzdialenosť operadlo / pedále:
 
Predná svetlá výška:
 
Dĺžka predného operadla:
 
Dĺžka predného sedadla:
 
Predná vstupná výška:
 
Predná vnútorná šírka:
 
Vzdialenosť operadla vpredu/vzadu:
 
Priem. vzdialenosť operadla vpredu/vzadu:
 
Zadná svetlá výška:
 
Dĺžka opierky chrbta:
 
Dĺžka zadného sedadla:
 
Výška zadného sedadla:
 
Zadná vnútorná šírka:
 

Vonkajšie rozmery

Dĺžka:
4579 mm
Šírka:
1726 mm
Výška:
1450 mm
Rázvor:
2743 mm
Predná šírka rozchodu:
1461 mm
Zadná šírka rozchodu:
1438 mm
Svetlá výška:
-

Servis a záruka

Servis:
premenlivý / 1 rok
Všeobecná záruka:
1 rok, bez obmedzenia
Záruka karosérie:
1 rok



Peugeot 505 GTD Turbo je automobil, ktorý bol vyrábaný francúzskou automobilkou Peugeot v období od augusta 1983 do septembra 1985. Tento model patrí medzi obľúbené reprezentanty strednej triedy a je známy svojou robustnosťou, pohodlím a výnimočnými jazdnými vlastnosťami. Peugeot 505 bol navrhnutý s dôrazom na praktickosť a komfort, pričom GTD Turbo verzia sa pýši dieselovým motorom, ktorý prináša výbornú kombináciu výkonu a efektivity.


Pod kapotou modelu 505 GTD Turbo sa nachádza naftový motor s výkonom 70 kW, čo zodpovedá približne 95 konským silám. Tento motor je známy svojou odolnosťou a nízkou spotrebou paliva, čo bolo v tej dobe veľmi atraktívne pre širokú verejnosť. Motor je spojený s 5-stupňovou manuálnou prevodovkou, ktorá umožňuje vodičom vychutnávať si dynamickú jazdu a presne reagovať na akékoľvek podmienky na ceste. Vďaka turbo systému ponúka motor dostatočný točivý moment, čo zaručuje svižné akcelerácie a príjemný zážitok z jazdy.


Dizajn Peugeotu 505 GTD Turbo je typický pre automobily tej doby, s elegantnými líniami a robustnou siluetou. Interiér auta je priestranný a pohodlný, pričom je vybavený kvalitnými materiálmi, ktoré zaručujú komfort počas dlhších ciest. Sedačky sú ergonomicky tvarované a poskytujú dobrú podporu, a tak sú ideálne nielen na mestské jazdy, ale aj na dlhé výlety.


Peugeot 505 GTD Turbo je obľúbený medzi automobilovými nadšencami, ktorí oceňujú jeho charakteristické jazdné vlastnosti a spoľahlivosť. Vďaka svojmu dieselovému motoru sa stal aj ekonomickou voľbou pre tých, ktorí hľadali automobil s nízkou spotrebou paliva. Tento model je aj dnes považovaný za klasiku, pričom mnohí vlastníci sa snažia zachovať jeho historickú hodnotu a pôvodný vzhľad. V súčasnosti je Peugeot 505 GTD Turbo zaujímavou voľbou pre zberateľov a milovníkov automobilov, ktorí hľadajú jedinečný kúsok z automobilovej histórie.



Fotogaléria Peugeot 505



Oleje a filtre nakúpite na comco.sk