Peugeot

Peugeot 505 Turbo Injection (marec 1984 - september 1985)
5 rýchl., manuálna prevodovka, karoséria štvordverová, sedan, benzín

Ostatné motorizácie Peugeot 505 (1979 - 1985)

Všeobecne

Typ karosérie:
štvordverová, sedan
Prevodovka:
5 rýchl., manuálna
Počet sedadiel:
5
Segment:
D (stredná trieda)
Začiatok výroby:
marec 1984
Ukončenie výroby:
september 1985

Pohon

Hnacia náprava:
zadná
Typ motoru:
spaľovací motor
Palivo:
benzín
Výkon:
118 kw (160 hp)
Maximálny výkon (kW):
118
Maximálny výkon (hp):
160
Max. krútiaci moment:
241 nm


Spaľovací motor

Počet valcov:
4, v rade
Ventily na valec:
2
Objem motora:
2155 cm3
Vŕtanie x zdvih:
91,7 x 81,6 mm
Kompresný pomer:
8,0 :1
Max. výkon:
118 kw (160 hp)
Výkon (kW):
118
Výkon (hp):
160
Maximálny výkon RPM:
5200 tpm
Max. krútiaci moment:
241 nm
Max. krútiaci moment RPM:
3000 tpm
Palivový systém:
jednobodové vstrekovanie
Ovládanie ventilov:
ohc
Turbo:
áno
Katalyzátor:
nie
Objem nádrže:
70 L


Výkon

Maximálna rýchlosť:
205 km/h
Zrýchlenie 0-100 km/h:
8,6 s
Monitor spotreby:
n.b.

Spotreba (NEDC)

Spotreba v meste:
-
Spotreba mimo mesta:
-
Kombinovaná spotreba:
10,0 l/100km
CO2 emisie:
-
Energetický štítok:
 
Spotreba energie:
-
Batéria:
-

Spotreba (WLTP)

Nízka spotreba:
 
Stredná spotreba:
 
Vysoká spotreba:
 
Veľmi vysoká spotreba:
 
Kombinovaná spotreba:
 
Emisie CO2:
 
Batéria:
-
Spotreba energie:
-

Podvozok

Predné zavesenie:
vinuté pružiny
Zadné odpruženie:
vinuté pružiny
Predný stabilizátor:
áno
Zadný stabilizátor:
áno
Predné brzdy:
kotúčové
Zadné brzdy:
bubnové
Veľkosť predných pneumatík:
195/60HR15
Veľkosť zadných pneumatík:
195/60HR15
Polomer otáčania:
11,3 m


Prevodovka

1. stupeň:
 
2. stupeň:
 
3. stupeň:
 
4. stupeň:
 
5. stupeň:
 
6. stupeň:
 
7. stupeň:
 
8. stupeň:
 
9. stupeň:
 
Spiatočka:
 
Rozvodovka:
 
RPM v 120 km/h (teoreticky):
 

Hmotnosti

Pohotovostná hmotnosť:
1325 kg
Max. užitočné zaťaženie:
445 kg
Max. prípustná hmotnosť:
1770 kg
Max. hmotnosť prednej nápravy:
-
Max. hmotnosť zadnej nápravy:
-
Max. hmotnosť brzdeného prívesu:
1100 kg
Max. motnosť nebrzdeného prívesu:
-
Max. zaťaženie ťažného zariadenia:
-
Max. zaťaženie strechy:
-

Bezpečnosť

Výsledok crash testu:
-
ABS:
-
Distribúcia brzdnej sily:
-
Brzdový asistent:
-
Pomoc pri núdzovom brzdení:
-
Asistent mŕtveho uhla:
-
Kontrola stability:
-
Kontrola trakcie:
-
Obmedzený sklzový diferenciál:
-
Airbag vodiča:
-
Airbag spolujazdca:
-
Bočné airbagy:
-
Hlavové airbagy:
-
Kolenný airbag vodiča:
-
Asistent rozbehu do kopca:
-
Asistent jazdných pruhov:
-
Asistent mŕtveho uhla:
-
Senzor únavy:
-
Senzor tlaku v pneumatikách:
-
Mestský bezpečnostný systém:
-
Nočné videnie s rozpoznaním osôb:
-
Systém pred kolíziou:
-
Asistent diaľkových svetiel:
-
Rozpoznávanie dopravných značiek:
-
Systém varovania pred kolíziou:
-
Automatické ovládanie úrovne:
-

Exteriér

Stierače s cyklovačom:
áno
Hliníkové disky:
áno
Posuvná / sklopná strecha:
áno (elektrické)
Panoramatická strecha:
-
Strešné lyžiny:
-
Metalíza:
-
Lakované nárazníky:
-
Tónované sklá:
áno
Prepážka za prednými sedadlami:
-
Elektrické spätné zrkadlá:
-
Sklopné vonkajšie spätné zrkadlá:
-
Vonkajšie spätné zrkadlá s automatickým stmievaním:
-
Smerové svetlo vo vonkajších zrkadlách:
-
Predné hmlové svetlá:
-
Automatické zapnutie svetiel:
-
Xenónové svetlá:
-
LED svetlomety:
-
Zadné LED osvetlenie:
-
Svetlá na denné svietenie:
-
Ostrekovače svetiel:
-
Poplašné zariadenie:
-


Interiér

Výškovo nastaviteľné sedadlá:
áno (šofér)
Bedrová opierka:
-
Elektrické nastavenie sedadiel:
-
Vyhrievané sedadlá:
-
Odvetrávané sedadlá:
-
Športové sedadlá:
-
Kožou potiahnutý volant:
-
Nastaviteľný volant:
-
Vyhrievaný volant:
-
Kožené čalúnenie:
-
Zadné opierky hlavy:
áno
Sklopné zadné sedadlá:
-
Posuvné zadné sedadlá:
-
Stredová lakťová opierka:
-
Spätné zrkadlo s automatickým stmievaním:
-
Lampa(y) na čítanie:
áno (predné)
Osvetlené make-up zrkadlo:
-
Nastaviteľné osvetlenie palubnej dosky:
áno
Tachometer:
áno
Počítadlo dní:
áno
Ukazovateľ teploty chladiacej vody:
áno
Ukazovateľ vonkajšej teploty:
-
Palubný počítač:
áno
Audio systém:
-
Digitálne rádio (DAB):
-
Ovládacie prvky pre audio na volante:
-
Zvukový vstup:
-
Navigácia:
-
Bluetooth:
-


Komfort

Centrálne zamykanie dverí:
áno
Bezkľúčový vstup/štartovanie:
áno
Tlačidlo štart:
-
Riadiaci obvod:
-
Elektrické okná:
áno (predné a zadné)
Posilňovač riadenia:
áno
Tempomat:
-
Klimatizácia:
-
Ovládanie teploty vľavo/vpravo:
-
Parkovacie senzory:
-
Cúvacia kamera:
-
Parkovací automat:
-
Elektrická parkovacia brzda:
-
Štart / stop systém:
-

Batožina

Kapacita batožinového priestoru:
523 L
Dĺžka min/max:
 
Šírka min/max:
 
Výška:
 
Výška prahu zdvihu:
 


Vnútorné rozmery

Vzdialenosť operadlo / pedále:
 
Predná svetlá výška:
 
Dĺžka predného operadla:
 
Dĺžka predného sedadla:
 
Predná vstupná výška:
 
Predná vnútorná šírka:
 
Vzdialenosť operadla vpredu/vzadu:
 
Priem. vzdialenosť operadla vpredu/vzadu:
 
Zadná svetlá výška:
 
Dĺžka opierky chrbta:
 
Dĺžka zadného sedadla:
 
Výška zadného sedadla:
 
Zadná vnútorná šírka:
 

Vonkajšie rozmery

Dĺžka:
4579 mm
Šírka:
1726 mm
Výška:
1450 mm
Rázvor:
2743 mm
Predná šírka rozchodu:
1492 mm
Zadná šírka rozchodu:
1458 mm
Svetlá výška:
-

Servis a záruka

Servis:
premenlivý / 1 rok
Všeobecná záruka:
1 rok, bez obmedzenia
Záruka karosérie:
1 rok



Peugeot 505 Turbo Injection je jedným z ikonických modelov francúzskej automobilky Peugeot, ktorý bol vyrábaný v období od marca 1984 do septembra 1985. Tento automobil sa stal známy svojou kombináciou elegancie, komfortu a výkonu, čo ho robilo atraktívnym pre široké spektrum zákazníkov.


Pod kapotou modelu 505 Turbo Injection sa nachádzal výkonný benzínový motor s objemom 2,0 litra, ktorý vyprodukoval výkon 118 kW, čo zodpovedá približne 160 konským silám. Tento motor bol vybavený turbodúchadlom, čo prispievalo k jeho dynamickým vlastnostiam a schopnosti reagovať na akceleráciu. S päťstupňovou manuálnou prevodovkou mal vodič možnosť plne využiť potenciál motora, pričom prechody medzi jednotlivými rýchlosťami boli plynulé a presné.


Peugeot 505 Turbo Injection sa vyznačoval moderným dizajnom, ktorý bol typický pre vozidlá tej doby. Jeho línie boli elegantné a aerodynamické, čo prispievalo nielen k estetike, ale aj k zlepšeniu jazdných vlastností. Interiér vozidla bol navrhnutý s dôrazom na komfort a praktickosť. Dostatok priestoru pre pasažierov, kvalitné materiály a dobre navrhnuté ovládacie prvky vytvárali príjemné prostredie pre vodiča aj posádku.


Tento model bol obľúbený nielen medzi bežnými motoristami, ale aj medzi automobilovými nadšencami a fanúšikmi rýchlej jazdy. Vďaka svojmu výkonu a ovládateľnosti sa stal atraktívnym aj na pretekárskej scéne, kde dokázal konkurovať mnohým iným športovým vozidlám.


Peugeot 505 Turbo Injection bol taktiež známy svojou spoľahlivosťou a trvácnosťou, čo prispelo k jeho pozitívnemu renomé. Mnoho majiteľov sa na tento model s láskou spomína, pretože ponúkal skvelý pomer ceny a výkonu. V súčasnosti je tento automobil považovaný za zberateľský kúsok, pričom jeho raritnosť a historická hodnota len pridávajú na jeho atraktivite. Peugeot 505 Turbo Injection sa tak stal symbolom automobilovej kultúry 80. rokov a dodnes si uchováva svoje miesto v srdciach mnohých motoristických nadšencov.



Fotogaléria Peugeot 505



Oleje a filtre nakúpite na comco.sk