Škoda

Škoda 120 L (január 1983 - december 1990)
4 rýchl., manuálna prevodovka, karoséria štvordverová, sedan, benzín

Všeobecne

Typ karosérie:
štvordverová, sedan
Prevodovka:
4 rýchl., manuálna
Počet sedadiel:
5
Segment:
 
Začiatok výroby:
január 1983
Ukončenie výroby:
december 1990

Pohon

Hnacia náprava:
zadná
Typ motoru:
spaľovací motor
Palivo:
benzín
Výkon:
39 kw (53 hp)
Maximálny výkon (kW):
39
Maximálny výkon (hp):
53
Max. krútiaci moment:
85 nm


Spaľovací motor

Počet valcov:
4, v rade
Ventily na valec:
2
Objem motora:
1174 cm3
Vŕtanie x zdvih:
72,0 x 72,0 mm
Kompresný pomer:
8,5 :1
Max. výkon:
39 kw (53 hp)
Výkon (kW):
39
Výkon (hp):
53
Maximálny výkon RPM:
5000 tpm
Max. krútiaci moment:
85 nm
Max. krútiaci moment RPM:
3000 tpm
Palivový systém:
carburettor
Ovládanie ventilov:
ohc
Turbo:
nie
Katalyzátor:
nie
Objem nádrže:
36 L


Výkon

Maximálna rýchlosť:
140 km/h
Zrýchlenie 0-100 km/h:
19,0 s
Monitor spotreby:
n.b.

Spotreba (NEDC)

Spotreba v meste:
-
Spotreba mimo mesta:
-
Kombinovaná spotreba:
7,9 l/100km
CO2 emisie:
-
Energetický štítok:
 
Spotreba energie:
-
Batéria:
-

Spotreba (WLTP)

Nízka spotreba:
 
Stredná spotreba:
 
Vysoká spotreba:
 
Veľmi vysoká spotreba:
 
Kombinovaná spotreba:
 
Emisie CO2:
 
Batéria:
-
Spotreba energie:
-

Podvozok

Predné zavesenie:
vinuté pružiny
Zadné odpruženie:
vinuté pružiny
Predný stabilizátor:
nie
Zadný stabilizátor:
nie
Predné brzdy:
kotúčové
Zadné brzdy:
bubnové
Veľkosť predných pneumatík:
165SR13
Veľkosť zadných pneumatík:
165SR13
Polomer otáčania:
11,0 m


Prevodovka

1. stupeň:
3,80:1
2. stupeň:
2,12:1
3. stupeň:
1,41:1
4. stupeň:
0,96:1
5. stupeň:
 
6. stupeň:
 
7. stupeň:
 
8. stupeň:
 
9. stupeň:
 
Spiatočka:
3,27:1
Rozvodovka:
4,22:1
RPM v 120 km/h (teoreticky):
 

Hmotnosti

Pohotovostná hmotnosť:
922 kg
Max. užitočné zaťaženie:
353 kg
Max. prípustná hmotnosť:
1275 kg
Max. hmotnosť prednej nápravy:
-
Max. hmotnosť zadnej nápravy:
-
Max. hmotnosť brzdeného prívesu:
700 kg
Max. motnosť nebrzdeného prívesu:
400 kg
Max. zaťaženie ťažného zariadenia:
-
Max. zaťaženie strechy:
50 kg

Bezpečnosť

Výsledok crash testu:
-
ABS:
-
Distribúcia brzdnej sily:
-
Brzdový asistent:
-
Pomoc pri núdzovom brzdení:
-
Asistent mŕtveho uhla:
-
Kontrola stability:
-
Kontrola trakcie:
-
Obmedzený sklzový diferenciál:
-
Airbag vodiča:
-
Airbag spolujazdca:
-
Bočné airbagy:
-
Hlavové airbagy:
-
Kolenný airbag vodiča:
-
Asistent rozbehu do kopca:
-
Asistent jazdných pruhov:
-
Asistent mŕtveho uhla:
-
Senzor únavy:
-
Senzor tlaku v pneumatikách:
-
Mestský bezpečnostný systém:
-
Nočné videnie s rozpoznaním osôb:
-
Systém pred kolíziou:
-
Asistent diaľkových svetiel:
-
Rozpoznávanie dopravných značiek:
-
Systém varovania pred kolíziou:
-
Automatické ovládanie úrovne:
-

Exteriér

Stierače s cyklovačom:
-
Hliníkové disky:
-
Posuvná / sklopná strecha:
-
Panoramatická strecha:
-
Strešné lyžiny:
-
Metalíza:
-
Lakované nárazníky:
-
Tónované sklá:
-
Prepážka za prednými sedadlami:
-
Elektrické spätné zrkadlá:
-
Sklopné vonkajšie spätné zrkadlá:
-
Vonkajšie spätné zrkadlá s automatickým stmievaním:
-
Smerové svetlo vo vonkajších zrkadlách:
-
Predné hmlové svetlá:
-
Automatické zapnutie svetiel:
-
Xenónové svetlá:
-
LED svetlomety:
-
Zadné LED osvetlenie:
-
Svetlá na denné svietenie:
-
Ostrekovače svetiel:
-
Poplašné zariadenie:
-


Interiér

Výškovo nastaviteľné sedadlá:
-
Bedrová opierka:
-
Elektrické nastavenie sedadiel:
-
Vyhrievané sedadlá:
-
Odvetrávané sedadlá:
-
Športové sedadlá:
-
Kožou potiahnutý volant:
-
Nastaviteľný volant:
-
Vyhrievaný volant:
-
Kožené čalúnenie:
-
Zadné opierky hlavy:
-
Sklopné zadné sedadlá:
áno (v častiach)
Posuvné zadné sedadlá:
-
Stredová lakťová opierka:
-
Spätné zrkadlo s automatickým stmievaním:
-
Lampa(y) na čítanie:
-
Osvetlené make-up zrkadlo:
-
Nastaviteľné osvetlenie palubnej dosky:
-
Tachometer:
-
Počítadlo dní:
áno
Ukazovateľ teploty chladiacej vody:
áno
Ukazovateľ vonkajšej teploty:
-
Palubný počítač:
-
Audio systém:
-
Digitálne rádio (DAB):
-
Ovládacie prvky pre audio na volante:
-
Zvukový vstup:
-
Navigácia:
-
Bluetooth:
-


Komfort

Centrálne zamykanie dverí:
-
Bezkľúčový vstup/štartovanie:
-
Tlačidlo štart:
-
Riadiaci obvod:
-
Elektrické okná:
-
Posilňovač riadenia:
-
Tempomat:
-
Klimatizácia:
-
Ovládanie teploty vľavo/vpravo:
-
Parkovacie senzory:
-
Cúvacia kamera:
-
Parkovací automat:
-
Elektrická parkovacia brzda:
-
Štart / stop systém:
-

Batožina

Kapacita batožinového priestoru:
280 L
Dĺžka min/max:
 
Šírka min/max:
 
Výška:
 
Výška prahu zdvihu:
 


Vnútorné rozmery

Vzdialenosť operadlo / pedále:
 
Predná svetlá výška:
 
Dĺžka predného operadla:
 
Dĺžka predného sedadla:
 
Predná vstupná výška:
 
Predná vnútorná šírka:
 
Vzdialenosť operadla vpredu/vzadu:
 
Priem. vzdialenosť operadla vpredu/vzadu:
 
Zadná svetlá výška:
 
Dĺžka opierky chrbta:
 
Dĺžka zadného sedadla:
 
Výška zadného sedadla:
 
Zadná vnútorná šírka:
 

Vonkajšie rozmery

Dĺžka:
4200 mm
Šírka:
1610 mm
Výška:
1400 mm
Rázvor:
2400 mm
Predná šírka rozchodu:
1390 mm
Zadná šírka rozchodu:
1350 mm
Svetlá výška:
-

Servis a záruka

Servis:
5.000 km / 1 rok
Všeobecná záruka:
1 rok, bez obmedzenia
Záruka karosérie:
6 rokov



Škoda 120 L je ikonický model automobilu, ktorý sa vyrábal v Československu od januára 1983 až do decembra 1990. Tento automobil bol súčasťou populárnej rodiny vozidiel Škoda, ktorá si získala srdcia mnohých motoristov nielen v Československu, ale aj v zahraničí. Model 120 L bol navrhnutý ako praktický a cenovo dostupný automobil pre široké spektrum zákazníkov.


Pod kapotou sa nachádzal benzínový motor s výkonom 39 kW, čo zodpovedá približne 53 konským silám. Tento motor bol známy svojou spoľahlivosťou a jednoduchou údržbou, čo ho robilo ideálnym pre bežných vodičov. S motorom bol spojený štvorgeneračný manuálny prevodový systém, ktorý umožňoval hladký a komfortný prejazd mestskými ulicami aj diaľnicami. Vozidlo dosahovalo maximálnu rýchlosť okolo 130 km/h, čo bolo v tej dobe celkom slušné.


Dizajn Škody 120 L bol typický pre svojich predchodcov, s ostrými líniami a jednoduchými tvarmi. Karoséria mala kompaktné rozmery, čo uľahčovalo parkovanie a manévrovanie v mestských oblastiach. Predná časť vozidla bola vybavená klasickými reflektormi a mriežkou chladiča, ktorá pridávala na jeho charakteristickom vzhľade. Interiér bol prakticky usporiadaný, s dôrazom na funkčnosť. Sedadlá boli pohodlné a dostatočne priestranné pre štyroch dospelých pasažierov.


Škoda 120 L bola tiež známa svojou robustnosťou a odolnosťou voči nepriaznivým poveternostným podmienkam, čo ju robilo obľúbenou voľbou medzi vodičmi v rôznych regiónoch. Auto sa často používalo nielen na každodenné dochádzanie, ale aj na rodinné výlety, čo potvrdzovalo jeho univerzálnosť.


Vyrábané v Československu, Škoda 120 L sa stala symbolom doby. Tento model bol dostupný v rôznych farebných variantoch a jeho popularita pretrvávala aj po ukončení výroby. Dnes je tento automobil vyhľadávaný medzi zberateľmi a milovníkmi historických vozidiel, pričom nostalgicky pripomína obdobie, keď automobilizmus zažíval dynamický rozvoj. Škoda 120 L tak ostáva významnou súčasťou histórie automobilovej výroby v Československu.



Fotogaléria Škoda 120/130



Oleje a filtre nakúpite na comco.sk