Fiat

Fiat Uno Turbo i.e. (jún 1985 - október 1989)
5 rýchl., manuálna prevodovka, karoséria trojdverová, hatchback, benzín

Ostatné motorizácie Fiat Uno (1983 - 1989)

Všeobecne

Typ karosérie:
trojdverová, hatchback
Prevodovka:
5 rýchl., manuálna
Počet sedadiel:
5
Segment:
B (malé)
Začiatok výroby:
jún 1985
Ukončenie výroby:
október 1989

Pohon

Hnacia náprava:
predná
Typ motoru:
spaľovací motor
Palivo:
benzín
Výkon:
77 kw (105 hp)
Maximálny výkon (kW):
77
Maximálny výkon (hp):
105
Max. krútiaci moment:
147 nm


Spaľovací motor

Počet valcov:
4, v rade
Ventily na valec:
2
Objem motora:
1301 cm3
Vŕtanie x zdvih:
80,5 x 63,9 mm
Kompresný pomer:
7,7 :1
Max. výkon:
77 kw (105 hp)
Výkon (kW):
77
Výkon (hp):
105
Maximálny výkon RPM:
5750 tpm
Max. krútiaci moment:
147 nm
Max. krútiaci moment RPM:
3200 tpm
Palivový systém:
viacbodové vstrekovanie
Ovládanie ventilov:
ohc
Turbo:
áno
Katalyzátor:
nie
Objem nádrže:
42 L


Výkon

Maximálna rýchlosť:
200 km/h
Zrýchlenie 0-100 km/h:
8,3 s
Monitor spotreby:
n.b.

Spotreba (NEDC)

Spotreba v meste:
-
Spotreba mimo mesta:
-
Kombinovaná spotreba:
7,4 l/100km
CO2 emisie:
-
Energetický štítok:
 
Spotreba energie:
-
Batéria:
-

Spotreba (WLTP)

Nízka spotreba:
 
Stredná spotreba:
 
Vysoká spotreba:
 
Veľmi vysoká spotreba:
 
Kombinovaná spotreba:
 
Emisie CO2:
 
Batéria:
-
Spotreba energie:
-

Podvozok

Predné zavesenie:
vinuté pružiny
Zadné odpruženie:
vinuté pružiny
Predný stabilizátor:
áno
Zadný stabilizátor:
áno
Predné brzdy:
odvetrávané kotúčové
Zadné brzdy:
kotúčové
Veľkosť predných pneumatík:
175/60HR13
Veľkosť zadných pneumatík:
175/60HR13
Polomer otáčania:
9,4 m


Prevodovka

1. stupeň:
 
2. stupeň:
 
3. stupeň:
 
4. stupeň:
 
5. stupeň:
 
6. stupeň:
 
7. stupeň:
 
8. stupeň:
 
9. stupeň:
 
Spiatočka:
 
Rozvodovka:
 
RPM v 120 km/h (teoreticky):
 

Hmotnosti

Pohotovostná hmotnosť:
838 kg
Max. užitočné zaťaženie:
442 kg
Max. prípustná hmotnosť:
1280 kg
Max. hmotnosť prednej nápravy:
-
Max. hmotnosť zadnej nápravy:
-
Max. hmotnosť brzdeného prívesu:
900 kg
Max. motnosť nebrzdeného prívesu:
419 kg
Max. zaťaženie ťažného zariadenia:
-
Max. zaťaženie strechy:
75 kg




Batožina

Kapacita batožinového priestoru:
225-968 L
Dĺžka min/max:
 
Šírka min/max:
 
Výška:
 
Výška prahu zdvihu:
 


Vnútorné rozmery

Vzdialenosť operadlo / pedále:
 
Predná svetlá výška:
 
Dĺžka predného operadla:
 
Dĺžka predného sedadla:
 
Predná vstupná výška:
 
Predná vnútorná šírka:
 
Vzdialenosť operadla vpredu/vzadu:
 
Priem. vzdialenosť operadla vpredu/vzadu:
 
Zadná svetlá výška:
 
Dĺžka opierky chrbta:
 
Dĺžka zadného sedadla:
 
Výška zadného sedadla:
 
Zadná vnútorná šírka:
 

Vonkajšie rozmery

Dĺžka:
3644 mm
Šírka:
1560 mm
Výška:
1370 mm
Rázvor:
2362 mm
Predná šírka rozchodu:
1330 mm
Zadná šírka rozchodu:
1300 mm
Svetlá výška:
-



Fiat Uno Turbo i.e. je ikonický automobil, ktorý sa vyrábal v rokoch 1983 až 1989 a patrí do rodiny malých hatchbackov. Tento model bol vytvorený s cieľom ponúknuť dynamický a športový zážitok z jazdy, pričom si zachoval praktickosť a efektívnosť, ktorými je Fiat známy. Vďaka svojmu športovému charakteru sa Fiat Uno Turbo i.e. stal populárnym nie len medzi mladými vodičmi, ale aj medzi automobilovými nadšencami.


Pod kapotou sa nachádza štvorvalcový motor s objemom 1,4 litra, ktorý produkuje výkon 77 kW (105 hp). Tento motor bol vybavený turbodúchadlom, čo mu poskytovalo nielen skvelú akceleráciu, ale aj výrazne lepšiu dynamiku v porovnaní s bežnými modelmi Uno. Vďaka tejto technológii dokázal Fiat Uno Turbo i.e. zrýchliť z 0 na 100 km/h za približne 8 sekúnd, čo bolo v tej dobe veľmi pôsobivé. Motor bol spojený s 5-stupňovou manuálnou prevodovkou, ktorá umožňovala hladké a presné radenie prevodových stupňov.


Fiat Uno Turbo i.e. mal tiež športovo ladený podvozok, ktorý bol navrhnutý tak, aby poskytoval výbornú ovládateľnosť a stabilitu v zákrutách. V porovnaní s bežným Uno bol tento model nižší a mal širší rozchod kolies, čo prispievalo k lepšiemu jazdnému výkonu. Zároveň bol vybavený výkonnými brzdami, ktoré zabezpečovali bezpečné zastavenie aj pri vyšších rýchlostiach.


Exteriér Fiat Uno Turbo i.e. sa vyznačoval športovými prvkami, ako sú agresívne nárazníky, bočné prahy a atraktívne disky kolies. Tieto detaily pridávali na jeho dynamickom vzhľade a podčiarkovali jeho športovú povahu. Interiér bol jednoducho ale funkčne zariadený, pričom sa kládol dôraz na pohodlie vodiča a spolujazdcov.


Fiat Uno Turbo i.e. sa stal symbolom 80. rokov a dodnes si našiel svojich fanúšikov, ktorí ocenia jeho jedinečný charakter, športové výkony a kompaktné rozmery, ktoré sú ideálne pre mestskú dopravu. Tento model je často vyhľadávaný medzi zberateľmi a milovníkmi klasických áut, a to nielen pre svoj výkon, ale aj pre jeho historickú hodnotu a unikátny dizajn.



Fotogaléria Fiat Uno



Oleje a filtre nakúpite na comco.sk